GUNADI, WASTA (2018) STRATEGI KOMUNIKASI KORPORAT DALAM MENINGKATKAN KEPERCAYAAN STAKEHOLDER PERUSAHAAN [Studi Kasus Rencana Mogok Kerja Karyawan PT Jalantol Lingkarluar Jakarta, Anak Perusahaan PT Jasa Marga (Persero) Tbk]. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.
|
Text (Cover)
1. Halaman Judul Tesis.pdf Download (9MB) | Preview |
|
Text (Bab 1)
2. Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (422kB) |
||
Text (Bab 2)
3. Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (752kB) |
||
Text (Bab 3)
4. Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (263kB) |
||
Text (Bab 4)
5. Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (574kB) |
||
Text (Bab 5)
6. Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (122kB) |
||
Text (Daftar Pustaka)
7. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (199kB) |
||
Text (Lampiran)
8. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (381kB) |
Abstract
It is important for corporates to engaged in communication strategies to develop stakeholders trust . For the next level it will increase positive image for the corporate itself. The formulation of strategy in a holistic manner should be supported by corporate awareness in establishing a corporate communications unit as one of the strategies. Positive image which is a result from stakeholder trust is a long process that starts from the internal human resources, development and utilization of Information Technology, as well as an understanding of corporate vision and mission as a goal and a form culture in the corporation. A positive culture creates a reliable and ready-to- compete resource to deliver quality products and services to the satisfaction of the targeted stakeholders. The ability of corporate communications in mapping issues and making key messages by utilizing all communication media platforms to maximize messages to be easily and quickly accepted by targeted stakeholders and quickly get responses, strongly supported by managerial and expert competence in the field, while building a positive image of the corporation itself. Crisis management through process management to generate a positive image will increase the value of stakeholder trust and positively influence the corporate Images. Four level proceses that must be done are identification, planning, communication dan evaluation. If done well will make opportunity to company to reach public sympathy and get the expected feedback. This is strongly supported by the positive activities of corporates in building image such as corporate social responsibility, building good relationships with all stakeholders. Through descriptive method, case study and constructive paradigm, this research makes more in digging information through interview and supported by related document document that can enrich the insight. As a result, to maintain the company image not only when the crisis occurred, but before, the company has made prevention efforts through communication strategy and image management to increase stakeholder trust. Keywords: Corporate Strategy, Employee Realtions, Corporate Activities, Sangat penting bagi Perusahaan melakukan strategi komunikasi untuk meningkatkan kepercayaan stakeholdernya, yang pada tahap selanjutnya akan meningkatkan citra positif Perusahaan. . Penyusunan strategi ini secara holistik harus didukung oleh kesadaran Perusahaan dengan membentuk unit Komunikasi Korporat sebagai salah satu strategi. Citra positif yang merupakan hasil dari kepercayaan stakeholder, merupakan proses panjang yang dimulai dari internal yatitu sumber daya manusia, pengembangan dan pemanfaatan IT, serta pemahaman akan visi dan misi Perusahaan sebagai tujuan dan membentuk budaya di Perusahaan. Budaya positif meciptakan sumber daya yang handal dan siap bersaing untuk menghasilkan produk dan layanan yang berkualitas untuk kepuasan para stakeholder sasaran. Kemampuan Komunikasi Korporat dalam memapping issue dan menjadikan pesa- pesan kunci dengan memanfaatkan semua platform media komunikasi untuk memaksimalkan pesan agar mudah dan cepat diterima stakeholder sasaran dan cepat mendapatkan respon, sangat didukung oleh kompetensi manajerial dan ahli di bidangnya, sekaligus membangun citra positif Perusahaan itu sendiri. Pengelolaan krisis melalui manajemen proses akan menghasilkan peningkatan kepercayaan stakeholder Perusahaan dan berpengaruh terhadap pembentukan citra positif perusahaan. Proses yang dilakukan ada 4 tahap yaitu identification, planning, communication dan evaluating. Jika dilakukan dengan baik akan menjadikan peluang bagi perusahaan untuk meningkatkan kepercayaan public untuk mendapatkan umpan balik yang diharapkan. Hal ini sangat didukung oleh aktivitas positif dari Perusahaan dalam membangun citra layaknya corporate social responsibility, membangun hubungan baik dengan semua stakeholder. Melalui metode deskripsi, studi kasus dan paradigma kontruktif , menjadikan penelitian ini lebih dalam menggali informasi melalui wawancara dan di dukung oleh dokumen dokumen terkait yang dapat memperkaya wawasan. Hasilnya, untuk mempertahankan citra perusahaan tidak hanya ketika krisis terjadi, namun sebelumnya, perusahaan telah melakukan upaya pencegahan melalui strategi komunikasi untuk meningkatkan kepercayaan stakeholder. Kata Kunci: Strategi Perusahaan, Hub. Antar Karyawan, Aktivitas Perusahaan.
Item Type: | Thesis (S2) |
---|---|
Call Number CD: | CDT-552-20-002 |
NIM/NIDN Creators: | 55214120082 |
Uncontrolled Keywords: | Corporate Strategy, Employee Realtions, Corporate Activities, Strategi Perusahaan, Hub. Antar Karyawan, Aktivitas Perusahaan. corcom, korporate komunikasi dan komunikasi pemasaran |
Subjects: | 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi |
Divisions: | Pascasarjana > Magister Ilmu Komunikasi |
Depositing User: | MELATI CAHYA FITRIANI |
Date Deposited: | 25 Mar 2022 04:36 |
Last Modified: | 27 Jun 2022 02:53 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/58825 |
Actions (login required)
View Item |