MORISSAN, VIKA RAMDINA (2019) ANALISIS PROSES KREATIF PRODUKSI PROGRAM TELEVISI BERBASIS YOUTUBE: STUDIKASUS PROGRAM LOL TRANS TV (Periode 2018-2019). S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
|
Text (HALAMAN COVER)
01. JUDUL.pdf Download (105kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
04. ABSTRACK.pdf Download (331kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
02.LEMBAR PERNYATAAN.pdf Download (123kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
03.LEMBAR PENGESAHAN.pdf Download (380kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
05. KATA PENGANTAR.pdf Download (292kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
06. DAFTAR ISI.pdf Download (424kB) | Preview |
|
Text (BAB 1)
07. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (363kB) |
||
Text (BAB 2)
08. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (616kB) |
||
Text (BAB 3)
09. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (287kB) |
||
Text (BAB 4)
10. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (584kB) |
||
Text (BAB 5)
11. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (136kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
12. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (202kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
13. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (407kB) |
Abstract
Nowdays there is a tendency of television media to utilize YouTube as the material for the program. Television as an old media that takes material from new media has become a trend because it turns out the audience response is quite good. They draw material from YouTube and then process it into a TV program which requires strong creativity. This research purpose is to determine the creative process of producing YouTube-based TV programs on Trans TV using the case study method. The theories and concepts that used are creative processes of brainstorming techniques which can be interpreted as a technique where the group tries to find a solution to a specific problem through spontaneous ideas by each group member. The results of research that do by researchers showed the process of creative team has a pattern or steps to solve the search for a problem which is a statement of the problem, choose creative team members based on their creative abilities can think out of the box, searching for ideas by individuals and groups with brainstroming techniques to provides mutual inspiration, to decide the best idea by research and then compare the best to present show that entertain people of Indonesia. Dewasa ini terdapat kecenderungan media televisi memanfaatkan YouTube sebagai materi untuk programnya. Televisi sebagai media lama yang mengambil materi dari media baru telah menjadi tren karena ternyata respon audien cukup baik. Mengambil materi dari YouTube dan kemudian mengolahnya menjadi program TV membutuhkan kreativitas yang kuat. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui proses kreatif produksi program TV berbasis YouTube di Trans TV dengan menggunakan metode studi kasus. Kerangka teori dan konsep yang digunakan adalah proses kreatif teknik brainstorming atau curah pendapat yang dapat diartikan sebagai suatu teknik di mana kelompok berusaha mencari suatu solusi pada suatu permasalahan yang spesifik melalui pemunculan ide-ide secara spontan oleh masing-masing anggota kelompok. Hasil peneiltian yang dilakukan oleh peneliti menunjukkan bahwa proses tim kreatif memiliki pola atau langkah langkah untuk menyelesaikan pencarian dari suatu masalah yaitu pernyataan masalah , pemilihan anggota tim kreatif berdasarkan kemampuan kreativitas mereka dapat berfikir out of the box, pencarian ide oleh individu dan kelompok dengan brainstorming saling memberikan inspirasi, penentuan ide terbaik dengan meriset lalu membandingkan yang terbaik untuk menyajikan tayangan yang menghibur untuk masyarakat Indonesia.
Actions (login required)
View Item |