Ramadhan, Akhmad Tasyrifan (2021) Analisis Model Niat Untuk Menggunakan Aplikasi Mobile JKN Pada Masa Pandemi COVID-19 di DKI Jakarta. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.
Text (COVER)
01. Cover dan daftar isi - akhmad tasyrifan.pdf Download (3MB) |
|
Text (BAB 1)
BAB 1 - akhmad tasyrifan.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text (BAB 2)
bab 2 - akhmad tasyrifan.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
|
Text (BAB 3)
bab 3 - akhmad tasyrifan.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text (BAB 4)
bab 4 - akhmad tasyrifan.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) |
|
Text (BAB 5)
bab 5 - akhmad tasyrifan.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
daftar pustaka - akhmad tasyrifan.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (LAMPIRAN)
lampiran - akhmad tasyrifan.pdf Restricted to Registered users only Download (10MB) |
Abstract
The purpose of this study was to analyze the relationship between Perceived Ease of Use, Perceived Usefulness, Social Influence and Attitude to Intention To Use. This study also examines the mediating effect of Attitude on Perceived Ease of Use, Perceived Usefulness, Social Influence and Intention to Use. The study involved 384 users of the Mobile JKN application. Researchers used Partial Least Square (PLS) as a technique used to analyze measurements and structural models. The results of this study indicate that Perceived Usefulness and Social Influence do not have a significant effect on Intention to Use, but Attitude has a significant effect as mediating the relationship between Perceived Ease of Use, Perceived Usefulness and Social Influence on Intention To Use. Theoretical and practical implications, researchers need to test Intention to Use with other variables and marketers need to pay attention to users who already have the habit and experience of using e- health applications to maintain their retention. Keywords: Perception of Ease, Perception of Usefulness, Social Influence, Attitude, Intention to Use. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menganalisis hubungan antara Persepsi Kemudahan, Persepsi Kegunaan, Pengaruh Sosial dan Sikap terhadap Niat Untuk Menggunakan. Penelitian ini juga menguji pengaruh mediasi Sikap terhadap Persepsi Kemudahan, Persepsi Kegunaan, Pengaruh sosial dan Niat Untuk Menggunakan. Studi melibatkan 384 pengguna aplikasi Mobile JKN. Peneliti menggunakan Partial Least Square (PLS) sebagai teknik yang digunakan untuk menganalisis pengukuran dan model struktural. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa Persepsi Kegunaan dan Pengaruh Sosial tidak memiliki pengaruh yang signifikan terhadap Niat Untuk Menggunakan namun Sikap telah memberikan pengaruh yang signifikan sebagai mediasi hubungan Persepsi Kemudahan, Persepsi Kegunaan dan Pengaruh Sosial terhadap Niat Untuk Menggunakan. Implikasi teoritis dan praktis, peneliti perlu melakukan pengujian Niat Untuk Menggunakan dengan variabel lain dan pemasar perlu memperhatikan pengguna yang sudah memiliki kebiasaan dan pengalaman menggunakan aplikasi e-health untuk mempertahankan retensi mereka. Kata kunci: Persepsi Kemudahan, Persepsi Kegunaan, Pengaruh Sosial, Sikap, Niat Untuk Menggunakan.
Item Type: | Thesis (S2) |
---|---|
NIM/NIDN Creators: | 55119120097 |
Uncontrolled Keywords: | Persepsi Kemudahan, Persepsi Kegunaan, Pengaruh Sosial, Sikap, Niat Untuk Menggunakan. Perception of Ease, Perception of Usefulness, Social Influence, Attitude, Intention to Use. |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum |
Divisions: | Pascasarjana > Magister Manajemen |
Depositing User: | MYTHA ALVIANA SARI |
Date Deposited: | 02 Mar 2022 03:52 |
Last Modified: | 01 Jul 2023 03:29 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/57026 |
Actions (login required)
View Item |