LENI, FENNY ROSSA (2021) HUBUNGAN LEARNING AGILITY DAN INNOVATIVE BEHAVIOR DI ORGANISASI MAHASISWA FAKULTAS PADA MASA PANDEMI COVID-19: STUDI PADA PENGURUS ORMAWA FAKULTAS UNIVERSITAS MERCU BUANA PERIODE 2019/2020. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. Cover.pdf Download (219kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (99kB) |
||
Text (BAB II)
03. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (181kB) |
||
Text (BAB III)
04. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (107kB) |
||
Text (BAB IV)
05. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (227kB) |
||
Text (BAB V)
06. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (29kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (108kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
This is a research that explore the relationship of learning agility and innovative behavior. Innovative Behavior is the ability to generate, promote, and implement a new idea to make work easier in solving a challenge. One of the factors associated with innovative behavior is Learning agility which focuses on human behavior, high-level cognitive processing, and indirectly. consciously learn from experience and then apply it to the work environment of the organization and daily life in the face of a challenge. A total of 100 management of student organizations at the faculty level consisting, 51 man and 49 women who studying at Mercu Buana University were selected to become committee participants for the 2019/2020. In this study, researcher use purposive sampling method to conduct the research and JASP or Jeffrey’s Amazing Statistics Program version 14 to analyze the data. According to the result, there is positive relationship between learning agility and innovative behavior on management of the faculty student organization that studying at Mercu Buana University with Pearson correlation 0,755 and sig. (2-tailled) 0,01 smaller than 0,05. Keyword: Learning Agility, Innovative Behavior, University Student, management of the faculty student organization Tugas akhir ini adalah penelitian yang menyelidiki hubungan learning agility dan innovative behavior. Innovative Behavior adalah kemampuan untuk menghasilkan, mempromosikan, dan mengimplementasikan sebuah ide baru untuk membuat pekerjaan menjadi lebih mudah dalam menyelesaikan suatu tantangan salah satu faktor yang berhubungan dengan perilaku inovatif adalah Learning agility yang mempunyai fokus pada perilaku manusia, pemrosesan kognitif tingkat tinggi, dan secara tidak sadar belajar dari pengalaman dan kemudian diaplikasikan pada lingkungan kerja organisasi dan kehidupan sehari-hari dalam menghadapi suatu tantangan.Total 100 pengurus oraganisasi mahasiswa di tingkat fakultas terdiri dari 51 laki-laki dan 49 perempuan yang menempuh pendidikan di Universitas Mercu Buana dipilih menjadi partisipan pengurus periode 2019/2020 dalam bentuk kuesioner online. Dalam penelitian ini, peneliti mempergunakan metode purposive sampling dan JASP14.0 atau Jeffreys's Amazing Statistics Program versi 14 dipilih sebagai pengolahan data. Berdasarkan hasil yang diterima, terdapat hubungan positif antara learning agility dan innovative behavior pada pengurus organisasi mahasiswa di tingkat fakultas yang menempuh pendidikan di Universitas Mercu Buana Jakarta dengan nilai pearson 0,755 dan nilai sig. (2-tailled) 0,01 lebih kecil dari 0,05. Keyword: Learning Agility, Innovative Behavior, Mahasiswa, Pengurus Organisasi Fakultas
Actions (login required)
View Item |