GIDEON, DANIEL SUTAN (2021) PENGARUH PERCEIVED EASE OF USE, PERCEIVED USEFULNESS, DAN EFFORT EXPECTANCY DENGAN INTENTION TO USE SEBAGAI VARIABEL INTERVENING TERHADAP USE BEHAVIOR MOBILE BANKING (Study Pada Bank Bni Di Dki Jakarta). S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
Cover Tesis.pdf Download (299kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (301kB) |
||
Text (BAB II)
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (361kB) |
||
Text (BAB III)
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (390kB) |
||
Text (BAB IV)
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (476kB) |
||
Text (BAB V)
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (114kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (206kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
The development of internet technology is also adopted by state and private banks to develop services, mobile banking is one of the e-banking services that provided by Bank which can facilitate all of the users to make transactions whenever and wherever and it can be accessed via smartphone. This study aims to Determine the influence of Perceived ease of use, Perceived usefulness and Effort expectancy with intention to use as an intervening variable and it’s influence on Use Behavior Mobile Banking application. This research uses explanatory (explanation) with a quantitative approach, The Population in this Study Costumers Using Mobile Banking Application BNI in Jakarta. Sampling was done by Purposive Sampling, with criteria Costumers Using Mobile Banking Application BNI in Jakarta. The sample size is as many as 110 respondents. Technical analysis of the data used is Structural Equation Modeling (SEM). The results of this study shows that: 1) Perceived ease of use does not have a significant influence and has a negative influence on Intention to use: 2) Perceived Usefulness has a Significant and positive influence on intention to use: 3) Effort Expectancy has no significant influence on Intention to use: 4) Intention to use has a significant and positive influence on Use Behavior Keywords: Perceived ease of use, Perceived Usefulness, Effort Expectancy, Intention to use, Use behavior, Mobile Banking Perkembangan teknologi internet juga diadopsi oleh bank pemerintah dan swasta untuk mengembangkan layanan, Mobile banking BNI merupakan salah satu layanan e-banking yang ditawarkan oleh Bank sehingga dapat mempermudah nasabah dalam bertransaksi kapanpun dan dimanapun dan dapat diakses melalui smartphone. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh Persepsi Kemudahan Penggunaan Persepsi Kegunaan dan Ekspektasi Usaha Dengan minat menggunakan sebagai Variabel Intervening dan pengaruhnya terhadap Perilaku Penggunaan aplikasi Mobile Banking. Penelitian ini menggunakan jenis explanatory (penjelasan) dengan pendekatan kuantitatif, Populasi dalam penelitian ini adalah Nasabah yang menggunakan aplikasi Mobile Banking PT Bank Negara Indonesia (BNI) di DKI Jakarta. Pengambilan sampel dilakukan secara Purposive Sampling, dengan kriteria Nasabah yang menggunakan aplikasi Mobile Banking di DKI Jakarta, Jumlah sampel yang digunakan pada penelitian ini sebanyak 110 sampel. Teknik analisis data yang dipergunakan adalah Structural Equation Modeling (SEM). Hasil Penelitian menunjukan bahwa: 1) Persepsi kemudahaan penggunaan tidak berpengaruh signifikan dan berpengaruh negatif terhadap minat menggunakan: 2) Persepsi kegunaan berpengaruh signifikan dan positif terhadap minat menggunakan: 3) Ekspektasi Usaha tidak berpengaruh signifikan dan berpengaruh positif terhadap minat menggunakan: 4) Minat menggunakan berpengaruh signifikan dan positif terhadap Perilaku Penggunaan. Kata kunci: Persepsi kemudahaan penggunaan, Persepsi kegunaan, Ekspektasi Usaha, Minat menggunakan, Perilaku Penggunaan, Mobile Banking.
Actions (login required)
View Item |