HINDAMI, GHAZI GHOSSAN (2020) ANALISIS KEPUASAN PENUMPANG TERHADAP PELAYANAN KERETA REL LISTRIK (KRL) COMMUTER LINE RUTE RANGKASBITUNG-TANAH ABANG. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. COVER.pdf Download (430kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
2. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (83kB) |
||
Text (BAB II)
3. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (367kB) |
||
Text (BAB III)
4. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (204kB) |
||
Text (BAB IV)
5. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
||
Text (BAB V)
6. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (90kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
7. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (91kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
8. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Population growth in Lebak Regency, especially the Rangkasbitung area and population growth in Tanah Abang, is currently very fast, resulting in population density in Rangkasbitung and Tanah Abang which has an impact on the growth of the Rangkasbitung and Tanah Abang communities who work in Jabodetabek. Because high traffic mobility makes traffic jams inevitable, the government is currently taking measures to anticipate worsening congestion by adding better mass transportation options. One type of transportation that can be used as an alternative to solve the transportation needs of the people above is a train. To increase competitiveness, it is necessary to analyze the quality of service so that the interest of private vehicle users to switch to public transportation and the convenience of customers who have used KRL can increase. In this study, it refers to the provisions of the RI Minister of Public Affairs: PM 63 of 2019 concerning Minimum Service Standards for People Transportation by Train. To know the level of service performance and the level of satisfaction of station passengers, the analysis is carried out using the IPA (Importance Performance Analysis) method. From the results of the research, the average level of interest or expectation of passenger satisfaction with services at Rangkasbitung Station and Tanah Abang Station is Very Important with an average level of station performance that is good. The intermoda at Rangkasbitung Station has very few facilities to support the convenience of KRL passengers in making modal transfers. The Intermoda at Tanah Abang Station has very good facilities to support the convenience of KRL passengers in making modal transfers. Keywords : Rangkasbitung Station, Tanah Abang Station, Minimum Service Standards, Intermoda Pertumbuhan penduduk di Kabupaten Lebak khususnya daerah Rangkasbitung dan pertumbuhan penduduk di Tanah Abang untuk saat ini sangat pesat, sehingga mengakibatkan kepadatan jumlah penduduk di Rangkasbitung maupun Tanah Abang yang berimbas pada tumbuhnya masyarakat Rangkasbitung dan Tanah Abang yang bekerja di Jabodetabek. Karena tingginya mobilitas lalu lintas mengakibatkan tidak bisa dihindarkannya kemacetan di jalan raya, saat ini pemerintah sedang melakukan tindakan antisipasi kemacetan yang semakin parah dengan menambah pilihan transportasi massal yang lebih baik. Salah satu jenis transportasi yang dapat dijadikan alternatif untuk mengatasi permasalahan kebutuhan transportasi masyarakat di atas adalah kereta api. Untuk meningkatkan daya saing perlu dilakukan analisis terhadap kualitas pelayanan sehingga minat pengguna kendaraan pribadi berpindah ke transportasi umum dan kenyamanan pelanggan yang telah menggunakan KRL dapat meningkat. Dalam penelitian ini mengacu pada ketentuan PERMENHUB RI : PM 63 TAHUN 2019 Tentang Standar Pelayanan Minimum Angkutan Orang Dengan Kereta Api. Untuk megetahui tingkat kinerja pelayanan dan tingkat kepuasaan penumpang Stasiun maka analisis di lakukan menggunakan metode IPA (Importance Performance Analysis) Dari hasil penelitian rata-rata tingkat kepentingan atau harapan kepuasan penumpang terhadap pelayanan di Stasiun Rangkasbitung maupun Stasiun Tanah Abang yaitu Sangat Penting dengan rata-rata tingkat kinerja stasiun yaitu baik. Intermoda di Stasiun Rangkasbitung sangat minim fasilitas untuk menunjang kemudahan penumpang KRL melakukan perpindahan moda. Intermoda di Stasiun Tanah abang sudah sangat baik fasilitas untuk menunjang kemudahan penumpang KRL melakukan perpindahan moda. Kata Kunci : Stasiun Rangkasbitung, Stasiun Tanah Abang, Standar Pelayanan Minimum, Intermoda
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FT/SIP. 20 062 |
NIM/NIDN Creators: | 41116010048 |
Uncontrolled Keywords: | Stasiun Rangkasbitung, Stasiun Tanah Abang, Standar Pelayanan Minimum, Intermoda |
Subjects: | 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 380 Commerce, Communications, Transportation (Perdagangan, Komunikasi, Transportasi) 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 380 Commerce, Communications, Transportation (Perdagangan, Komunikasi, Transportasi) > 385 Railroad Transportation/Transportasi Kereta Api 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 380 Commerce, Communications, Transportation (Perdagangan, Komunikasi, Transportasi) > 385 Railroad Transportation/Transportasi Kereta Api > 385.2 Activities and Services/Kegiatan dan Layanan |
Divisions: | Fakultas Teknik > Teknik Sipil |
Depositing User: | Dede Muksin Lubis |
Date Deposited: | 03 Nov 2021 03:22 |
Last Modified: | 09 Feb 2023 06:17 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/49990 |
Actions (login required)
View Item |