SARI, AULIA OCTAVIA (2019) DESAIN MEDIA KAMPANYE CUKUPI MINERAL DENGAN AIR PUTIH. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. Halaman Judul.pdf Download (106kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2. Abstrak.pdf Download (87kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
3. LEMBAR PERNYATAAN.pdf Download (19MB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
4. LEMBAR PENGESAHAN.pdf Download (50MB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
5. KATA PENGANTAR.pdf Download (129kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
6. DAFTAR ISI.pdf Download (244kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
7. DAFTAR GAMBAR.pdf Download (175kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR LAMPIRAN)
8. DAFTAR LAMPIRAN.pdf Download (148kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
9. Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (106kB) |
||
Text (BAB II)
10. Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (272kB) |
||
Text (BAB III)
11. Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (189kB) |
||
Text (BAB IV)
12. Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (527kB) |
||
Text (BAB V)
13. Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (500kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
14. KEPUSTAKAAN.pdf Restricted to Registered users only Download (130kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
15. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (522kB) |
Abstract
Water is the most abundant nutrient and element in the body. The younger the person, the more water content in his body. Teen age is a productive age that must be maintained health especially with daily activities. From the data analysis can be proven that the mineral water problem in teenager is closely related. This writing aims to explain the design process of the campaign media in the form of a notebook that will be used as a means of information in the form of interactive infographics for teenagers aged 13-15 years. The design of campaign media is expected for the future can be a medium that is able to form good habits of teenagers in consuming mineral water as needed. Key Word: mineral water, teenagers, infographics, notebooks. Air merupakan zat gizi dan unsur yang paling melimpah dalam tubuh. Makin muda seseorang, makin banyak kandungan air dalam tubuhnya. Usia remaja merupakan usia produktif yang harus dijaga kesehatannya terutama dengan kegiatan kesehariannya. Dari data analisis dapat dibuktikan bahwa masalah air mineral pada remaja sangat berkaitan. Penulisan ini bertujuan untuk menjelaskan proses-proses perancangan media kampanye berupa buku catatan yang akan digunakan sebagai sarana informasi dalam bentuk infografis yang interaktif untuk remaja usia 13-15 tahun. Perancangan media kampanye diharapkan untuk kedepannya dapat menjadi media yang mampu membentuk kebiasaan baik remaja dalam mengkonsumsi air mineral sesuai kebutuhan. Kata Kunci: air mineral, remaja, infografis, buku catatan.
Actions (login required)
View Item |