AMAL, INDRA NUR (2019) DESAIN KEMASAN MAKANAN TRADISIONAL REMPEYEK. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. COVER.pdf Download (81kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2. ABSTRAK.pdf Download (102kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
3. SURAT PERNYATAAN.pdf Download (131kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
4. SURAT PENGESAHAAN.pdf Download (108kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
5. KATA PENGANTAR.pdf Download (80kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
6. DAFTAR ISI.pdf Download (105kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
7. DAFTAR GAMBAR.pdf Download (77kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR LAMPIRAN)
8. DAFTAR LAMPIRAN.pdf Download (66kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
9. BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (95kB) |
||
Text (BAB II)
10. BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (247kB) |
||
Text (BAB III)
11.BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (285kB) |
||
Text (BAB IV)
12. BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (522kB) |
||
Text (BAB V)
13. BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (277kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
15. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (111kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
14. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (387kB) |
Abstract
In the present era of packaging not only as food storage containers only, but can also be as a media product promotion which has the role to communicate visually. And a lot of packaging that just wrapped up with packs of plasitik and also mika, therefore the design of packaging design aims to give a circle of entrepreneurs who sell food in particular traditional food to care more about the packaging and also how it looks because it can raise the image of the product for sale. The target of this packaging design is the design of the age of 15-30 know. Packaging design has some illustrations or photography and other visual elements are elements such as the tagline, infografik, layout. This was done so that the design of these products can be sold and have a positive image for sellers or consumers as media promotions and informative. The methods used to design this packaging design is to let you know that the look of the packaging can communicate visually with a simple visualization to get something positive image/image products and tailored to the target audience. Key Word: promotion, packaging, traditional Pada jaman sekarang ini kemasan tidak hanya sebagai wadah penyimpanan makanan saja akan tetapi dapat juga sebagai media promosi produk yang memiliki peran untuk berkomunikasi secara visual. Dan banyak kemasan yang hanya dibungkus dengan bungkus plasitik dan juga mika, oleh karena itu perancangan desain kemasan ini bertujuan untuk memberi suatu kalangan wirausaha yang menjual makanan khususnya makanan tradisional untuk lebih peduli dengan kemasan dan juga tampilannya karena itu dapat menaikan citra produk untuk dijual luas. Target dari perancangan desain kemasan ini adalah usia 15-30 tahu. Desain kemasan ini memiliki beberapa ilustrasi maupun fotografi dan elemen elemen visual lainya seperti tagline, infografik, tata letak. Perancangan ini dilakukan agar produk ini dapat dijual dan memiliki citra positif bagi penjual atau konsumen sebagai media promosi dan informatif. Metode yang digunakan perancangan desain kemasan ini adalah untuk memberi tahu bahwa tampilan kemasan dapat mengkomunikasikan secara visual dengan visualisasi yang sederhana untuk mendapatkan sesuatu image/citra positif produk dan disesuaikan dengan target audience. Kata Kunci: media promosi, kemasan, tradisional
Actions (login required)
View Item |