FITRIA, FITRIA (2018) APLIKASI MULTIMEDIA INTERAKTIF 3D SEBAGAI METODE PEMBELAJARAN PENGHITUNGAN MATEMATIKA DENGAN CEPAT UNTUK SISWA SD DI BIMBEL ONE SOLUTION. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (JURNAL MAHASISWA)
Jurnal 41513120013 Fitria.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
This study aims to create an application of mathematics learning elementary in Bimbel One Solution with a desktop based on the use of software Blender, the software used to create 3D applications. Making this application is expected to facilitate students in math lessons. The author makes this learning application with several stages, namely observation, product design, product creation using Blender software as development tool and 3D manufacture, Adobe Illustration CS6 software to process image, TTSApp Software and Audacity 2.2.2 software for audio design. Further testing of the system to the user application as an assessment of the results of application design. The result of the design is the application of mathematics learning which contains the method of rapid calculation for math lessons and practice questions to test the user. From the design of this application is expected to provide convenience, improve effectiveness and efficiency for application users. Keywords— Blender, 3D, Interactive Multimedia Applications, Pyhton Programming Language. Abstrak— Penelitian ini bertujuan untuk membuat aplikasi pembelajaran matematika SD di Bimbel One Solution dengan berbasis destop dibuat menggunakan software Blender, yaitu software yang digunakan untuk membuat aplikasi 3D. Pembuatan aplikasi ini diharapkan mempermudah siswa dalam pelajaran matematika. Penulis membuat aplikasi pembelajaran ini dengan beberapa tahapan, yaitu observasi, desain produk, pembuatan produk dengan menggunakan software Blender sebagai development tool dan pembuatan 3D, software Adobe Ilustration CS6 untuk mengolah image, Software TTSApp dan software Audacity 2.2.2 untuk perancangan audio. Selanjutnya dilakukan pengujian sistem kepada pengguna aplikasi sebagai penilaian hasil dari perancangan aplikasi. Hasil dari perancangan adalah aplikasi pembelajaran matematika yang berisi metode penghitungan cepat untuk pelajaran matematika dan latihan soal untuk menguji pengguna. Dari perancangan aplikasi ini diharapkan mampu memberikan kemudahan, meningkatkan efektivitas dan efisiensi bagi pengguna aplikasi. Kata Kunci— Blender, 3D, Aplikasi Multimedia Interaktif, Bahasa Pemrogramman Pyhton.
Actions (login required)
View Item |