HASBY, AGAM SEBASTIAN (2018) PERANCANGAN DESAIN INTERIOR SHOWROOM MOBIL HONDA BSD, TANGERANG SELATAN. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
0. COVER.pdf Download (216kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
1. ABSTRACK.pdf Download (215kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
2. SURAT PERNYATAAN.pdf Download (320kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
3. LEMBAR PENGESAHAN.pdf Download (332kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
4. KATA PENGANTAR.pdf Download (225kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
5. DAFTAR ISI.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR TABEL)
7. DAFTAR BAGAN DAN TABEL.pdf Download (805kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
6. DAFTAR GAMBAR.pdf Download (303kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
8. BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (314kB) |
||
Text (BAB II)
9. BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (8MB) |
||
Text (BAB III)
10. BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
||
Text (BAB IV)
11. BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
||
Text (BAB V)
12. BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (156kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
13. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (896kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
14. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (12MB) |
Abstract
The rapid development of the automotive industry has led to competition among brands. Honda as one brand of Japanese car companies that have become a favorite brand of Indonesian society. Honda has a loyal consumer of its products can be seen from the sales of 2017 that made it into the top 10 best-selling cars represented by 3 types of cars that is Brio Satya, Mobilio and HR-V and make Honda as the second best-selling brand after Toyota. Showroom or in the Indonesian language called showroom is defined as a place to showcase products, such as automotive, furniture, photography, etc. which serves to improve marketing. Showroom needs to pay attention to consumer tastes by way of designing the showroom well, especially in interior design is arranged in harmony will attract the attention of the consumer so that the target marketing can be achieved. Honda Trimegah BSD Showroom is a dealer and distributor of Honda cars in South Tangerang with its headquarters in Tokyo, Japan. Style from design interior design Honda BSD's car showroom leads to Modern Hi-Tech, as well as convenient and functional. The design theme taken is The Oriental of Java is a meeting touch between the essence of Banten art as local Indonesian content with a touch of oriental nuances from Japan as a country famous for the principle of Yin Yang. With the image of Modern Hi-tech in accordance with the character of Honda is increasingly following the development of the era and tech. So the identity of the Honda brand is represented by the design concept. Keywords: Interior, Showroom, Modern Perkembangan industri otomotif semakin pesat menimbulkan persaingan antar merek. Honda sebagai salah satu merek perusahaan mobil asal Jepang yang telah menjadi merek favorit masyarakat Indonesia. Honda memiliki konsumen yang loyal terhadap produknya dapat dilihat dari penjualan tahun 2017 yang berhasil masuk 10 besar mobil terlaris yang di wakili oleh 3 tipe mobilnya yaitu Brio Satya, Mobilio dan HR-V dan menjadikan Honda sebagai merek dengan penjualan terlaris peringkat kedua setelah Toyota. Showroom atau dalam bahasa indonesia disebut ruang pamer didefinisikan sebagai tempat memamerkan produk, seperti otomotif, furnitur, fotografi, dll yang berfungsi meningkatkan pemasaran. Showroom yang dibutuhkan harus memperhatikan selera konsumen dengan cara mendesain showroom tersebut dengan baik, terutama dalam desain interior yang ditata dengan serasi akan menarik perhatian para konsumen sehingga target pemasaran dapat tercapai. Showroom Honda Trimegah BSD ini merupakan dealer sekaligus distributor mobil Honda di Tangerang Selatan dengan berkantor pusat di Tokyo, Jepang. Gaya dari perancangan desain interior Showroom mobil Honda BSD ini mengarah pada Modern Hi-Tech, serta nyaman dan fungsional. Tema perancangan yang diambil yaitu The Oriental of Java adalah pertemuan sentuhan antara esensi seni Banten sebagai muatan lokal Indonesia dengan sentuhan nuansa oriental dari Jepang sebagai negara yang terkenal dengan prinsip Yin Yang. Dengan citra Modern Hi-tech yang sesuai dengan karakter Honda yang semakin lama semakin mengikuti perkembangan zaman dan berteknologi. Sehingga jati diri dari brand Honda terwakili dengan konsep desain tersebut. Kata Kunci: Interior, Showroom, Modern
Actions (login required)
View Item |