Rahardjanti, Rina (2009) URGENSI KEBERADAAN TIM KRISIS PADA PERUSAHAAN (Sebuah Studi Kasus pada PT Metroland Permai). S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.
|
Text (Hal Cover)
Abstrak Tesis.pdf Download (231kB) | Preview |
|
Text (Bab 1-5)
Tesis Rina Rahardjanti.pdf Restricted to Registered users only Download (983kB) |
||
Text (Lampiran)
lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (84kB) |
Abstract
The objectives of this research are to know about the urgency of the crisis team in PT Metroland Permai. That organization core business are to recovery traditional market in Jakarta. Is not easy to make the government plane come true, because Mayestik traditional market have more than a thousands people who depend on their life there for a long years. Some people agree with that government plane and some said that they do not agree with that. The analysis was held to find out that are the crisis team really needed. A crisis is the perception of the unpredictable event that threatens important expectancies of stakeholders and can seriously impact an organization’s performance and generate negative outcomes. So, some theories said that the organization need the crisis team who responsible to collect and process information in order to make decision which have been discussed in earlier chapters. Again, this research is to know that the crisis team is really needed for the organization. This research was designed as qualitative analysis, supporting with primer and sekunder data’s. Analysis data has been done with triangulation and based on analysis crisis. The research shown that the organization need that the crisis team to prepare crisis management plan. Keywords: corporate communication, urgency of the crisis team, PT Metroland Permai Latar Belakang Masalah adalah munculnya sebuah krisis baik internal maupun eksternal dengan upaya penyelesaiannya, baik yang cepat maupun yang lambat didukung oleh keberadaan sebuah tim krisis dalam perusahaan. Tujuan penelitian adalah untuk mengetahui pemetaan krisis, tahapan krisis, pola penyelesaian krisis , solusi penyelesaian krisis dan keberadaan tim krisis di PT Metroland Permai, karena core business yang dimiliki adalah sebagai mitra PD Pasar Jaya dalam meremajakan pasar tradisional di Jakarta. Mewujudkan renccana tersebut tidaklah mudah, karena dari seribu lebih pedagang yang ada di Pasar Mayestik, ada yang setuju dan ada pula yang dengan tegas menolak yang pada akhirnya menimbulkan krisis. Metode Penelitian adalah penelitian kualitatif dengan metode studi kasus dengan alasan bervariasinya unsur, sifat dan kompleksitas masalah. Teknik pengumpulan data diperoleh data primer dan data sekunder. Teknik analisa data yang digunakan adalah triangulasi. Kesimpulannya adalah keberadaan tim krisis diperlukan di PT Metroland Permai terutama berkaitan dengan krisis eksternal yang terjadi. Dan tim krisis inilah yang harus mengkomunikasikan krisis kepada stakeholder . Kata kunci: corporate communication, urgensi keberadaan tim krisis, PT Metroland Permai
Item Type: | Thesis (S2) |
---|---|
Call Number CD: | CDT-552-09-003 |
Call Number: | TK/10/014 |
NIM/NIDN Creators: | 5520170007 |
Uncontrolled Keywords: | KOMUNIKASI POLITIK , CORCOM, Korporate Komunikasi dan Komunikasi Pemasaran |
Subjects: | 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi |
Divisions: | Pascasarjana > Magister Ilmu Komunikasi |
Depositing User: | Admin Perpus UMB |
Date Deposited: | 07 Jun 2010 15:22 |
Last Modified: | 21 Jul 2022 03:04 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/38186 |
Actions (login required)
View Item |