SINGAMURTI, ARMADA (2014) DATABASE DAN DISAIN INTERFACE PADA APLIKASI HELPDESK COMPLAIN BERBASIS INTRANET. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
![]() |
Text (JURNAL MAHASISWA)
JURNAL TA HELPNET.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Often there is a problem about the slow handling of Information Technology, so it can interfere the performance of the company. In this paper discusses the importance of an application that must be built to support the performance of the company, the division of Information Technology and computer users who have registered in an intranet-based applications. The system can accommodate user complaints when they face problems related to information technology, which will be processed later by the admin to handle. To support the application needs to be designed the database tables with database relations that can hold a lot of data, access to the database can be quickly. Applications are also designed with a user interface that is as interactive as possible with the aim that can be easily used by the users for submitting complaints. As for the admin itself to make it easier to control and monitoring. System needs conducted by interview, while the complaints data based on case studies and literature review. Development of the database is performed using MySQL and Microsoft Visio. By doing database design database is expected to be unambiguous data having redundant, and in the relation table and the selection of the appropriate data type accessing processes is also becoming faster and more accurate. Keywords: helpdesk, intranet, database, user, complain, pic. Seringkali terjadi permasalahan tentang perangkat Teknologi Informasi yang lamban penanganannya, sehingga dapat mengganggu kinerja perusahaan. Dalam tulisan ini membahas tentang pentingnya suatu aplikasi yang harus dibangun guna mendukung kinerja perusahaan, antara divisi Teknologi Informasi dan pengguna komputer yang telah teregistrasi dalam suatu aplikasi berbasis intranet. Sistem dapat menampung keluhan pengguna ketika mereka menghadapi permasalahan menyangkut teknologi informasi, yang kemudian oleh admin akan diproses untuk penanganannya. Untuk mendukung aplikasi perlu dirancang database dengan tabel-tabel relasinya agar database dapat menampung data yang banyak, pengaksesan ke database bisa cepat. Aplikasi juga didisain dengan user interface yang seinteraktif mungkin dengan tujuan agar dapat dengan mudah digunakan oleh pengguna dalam menyampaikan keluhannya. Sedangkan bagi admin sendiri agar lebih mudah dalam melakukan kontrol dan monitor. Kebutuhan sistem dilakukan dengan metode wawancara, sedangkan data-data keluhan berdasarkan studi kasus dan studi literatur. Pengembangan database ini dilakukan dengan menggunakan MySQL dan Microsoft Visio. Dengan melakukan disain database diharapkan database menjadi tidak ambigu data, mengalami redundan, dan dalam relasi tabel serta pemilihan tipe data yang tepat proses pengaksesan juga menjadi lebih cepat dan akurat. Kata kunci: helpdesk, intranet, database, pengguna, keluhan, pic.
Actions (login required)
![]() |
View Item |