PARMANTO, PARMANTO (2014) IMPLEMENTASI ALGORITMA UNTUK APLIKASI HELPDESK BERBASIS INTRANET. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
![]() |
Text (JURNAL MAHASISWA)
Jurnal.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Nowadays, the development of information technology is growing rapidly. In various fields is never apart from its benefits. For instance in the field of business, the progress of an activity or business of which is largely determined by the level of productivity of every employee in a company. However, it must also be supported by adequate infrastructure including hardware, software and other supporting facilities. Often there is a problem about the slow handling of IT equipment, so as to interfere with the performance of the company. In this paper discusses the importance of an application that must be built to support the performance of the company, between the IT division and computer users who have registered in an intranet-based applications. The system can accommodate user complaints when they face problems related to information technology, which will be processed later by the admin to handle. Admin will designate the PIC (person in charge) that can assist users with immediately. Applications created with the design and user interface that allows users to interact as easy as possible to convey the complaint. Keywords: helpdesk, intranet, user, complain, pic Dewasa ini perkembangan teknologi informasi sangat berkembang pesat. Di berbagai bidang tidak pernah terlepas dari manfaatnya. Contohnya saja dalam bidang bisnis, kemajuan suatu kegiatan atau usaha sangat ditentukan diantaranya oleh tingkat produktifitas setiap karyawan dalam suatu perusahaan. Akan tetapi, semua itu tentunya juga harus didukung oleh infrastruktur yang memadai meliputi perangkat keras, perangkat lunak serta sarana pendukung lainnya. Seringkali terjadi permasalahan tentang perangkat IT yang lamban penanganannya, sehingga dapat mengganggu kinerja perusahaan. Dalam tulisan ini membahas tentang pentingnya suatu aplikasi yang harus dibangun guna mendukung kinerja perusahaan, antara divisi IT dan pengguna komputer yang telah teregistrasi dalam suatu aplikasi berbasis intranet. Sistem dapat menyimpan keluhan pengguna ketika mereka menghadapi permasalahan menyangkut teknologi informasi, yang kemudian oleh admin akan diproses untuk penanganannya. Admin akan menunjuk PIC (person in charge) yang dapat membantu pengguna dengan segera. Aplikasi dibuat dengan desain serta user interface yang memungkinkan pengguna dapat berinteraksi semudah mungkin dalam menyampaikan keluhannya. Kata kunci: helpdesk, intranet, pengguna, keluhan, pic.
Actions (login required)
![]() |
View Item |