ANALISIS TEBAL PERKERASAN KAKU (RIGID PAVEMENT) MENGGUNAKAN METODE MDP 2017 PADA RUAS JALAN PEMBANGUNAN RAYA, KEC.GUNUNG SINDUR, KABUPATEN BOGOR, JAWA BARAT

SABRINA, FANNY (2024) ANALISIS TEBAL PERKERASAN KAKU (RIGID PAVEMENT) MENGGUNAKAN METODE MDP 2017 PADA RUAS JALAN PEMBANGUNAN RAYA, KEC.GUNUNG SINDUR, KABUPATEN BOGOR, JAWA BARAT. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf

Download (430kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (101kB)
[img] Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (589kB)
[img] Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (258kB)
[img] Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (409kB)
[img] Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (82kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (124kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (875kB)

Abstract

Jalan Pembangunan Raya is often passed by heavy vehicles because it is one of the connecting accesses between districts and other regions where the condition of the road has been damaged such as asphalt peeling, road holes, and surface cracks due to excessive load loads. Therefore, it is necessary to make improvements to the road with rigid pavement using the 2017 Road Pavement Design Manual method. The purpose of this study is to plan the thickness of the rigid pavement required on Jalan Pembangunan Raya, Gunung Sindur District, Bogor Regency, West Java in order to be able to support the load of vehicles in accordance with the planned age that is determined late. The data needed to calculate the thickness of the rigid pavement include CBR data on the ground and average daily traffic data (LHR). The average daily traffic data (LHR) was obtained by surveying for 7 days, namely Monday to Sunday at 06.00-22.00 WIB. After the field survey data is obtained, the 2017 Road Pavement Design Manual (MDP) method will be used to calculate the thickness of the rigid pavement. The calculation results show that the rigid pavement thickness (UR) for the Jalan Pembangunan Raya section for 40 years is 285 mm for concrete slabs, 100 mm for the foundation layer (LMC), 150 mm for the drainage layer (LFA kls A), the staple reinforcement (dowels) with a diameter of 35.625 mm with a length of 455 mm and a distance of 305 mm, and the binding reinforcement with a diameter of 16 mm, 700 mm and 750 mm. Keywords: Road Pavement, Rigid Pavement, MDP 2017 Jalan Pembangunan Raya ini sering dilalui oleh kendaraan berat karena merupakan salah satu akses penghubung antar kabupaten dan wilayah lain yang dimana kondisi jalan tersebut mengalami kerusakan seperti pengelupasan aspal, lubang jalan, dan retak permukaan akibat beban muatan yang berlebihan. Maka dari itu, perlu dilakukan peningkatan pada jalan tersebut dengan perkerasan kaku menggunakan metode Manual Desain Perkerasan Jalan 2017. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk merencanakan tebal perkerasan kaku yang diperlukan pada Jalan Pembangunan Raya, Kec. Gunung Sindur, Kabupaten Bogor, Jawa Barat agar mampu mendukung beban kendaraan yang sesuai dengan umur rencana yang telat ditentukan. Data yang dibutuhkan untuk menghitung tebal perkerasan kaku antara lain data CBR tanah dasar dan data lalu lintas harian rata-rata (LHR). Pengambilan data lalu lintas harian rata-rata (LHR) ini diperoleh dengan survey selama 7 hari, yaitu Senin sampai Minggu pukul 06.00-22.00 WIB. Setelah data survey lapangan diperoleh, metode Manual Desain Perkerasan Jalan (MDP) 2017 akan digunakan untuk menghitung tebal perkerasan kaku (rigid pavement). Hasil perhitungan menunjukkan bahwa tebal perkerasan kaku (UR) untuk ruas Jalan Pembangunan Raya selama 40 tahun adalah 285 mm untuk pelat beton, 100 mm untuk lapis fondasi (LMC), 150 mm untuk lapis drainase (LFA kls A), tulangan ruji (dowel) berdiameter 35,625 mm dengan panjang 455 mm dan jarak 305 mm, dan tulangan pengikat berdiameter 16 mm, 700 mm dan 750 mm. Kata Kunci: Perkerasan Jalan, Perkerasan Kaku, MDP 201

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FT/SIP. 24 197
NIM/NIDN Creators: 41120010005
Uncontrolled Keywords: Perkerasan Jalan, Perkerasan Kaku, MDP 201
Subjects: 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 380 Commerce, Communications, Transportation (Perdagangan, Komunikasi, Transportasi) > 388 Ground Transportation/Transportasi Jalan Raya > 388.1 Roads/Jalan
600 Technology/Teknologi > 620 Engineering and Applied Operations/Ilmu Teknik dan operasi Terapan
600 Technology/Teknologi > 620 Engineering and Applied Operations/Ilmu Teknik dan operasi Terapan > 625 Engineering Of Railroads, Roads/Rekayasa Rel Kereta Api, Jalan > 625.7 Road Engineering/Teknik Jalan Raya
600 Technology/Teknologi > 620 Engineering and Applied Operations/Ilmu Teknik dan operasi Terapan > 627 Hydraulic Engineering/Rekayasa Hidrolik
Divisions: Fakultas Teknik > Teknik Sipil
Depositing User: khalimah
Date Deposited: 30 Dec 2024 03:20
Last Modified: 30 Dec 2024 03:20
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/93315

Actions (login required)

View Item View Item