ANALISA PERANCANGAN SISTEM KUSTOMISASI ORDER TERHADAP TINGKAT KEPUASAN PELANGGAN DI BREW AND ELSE (STUDI KASUS : BREW AND ELSE)

IBROHIM, MAULANA MALIK (2024) ANALISA PERANCANGAN SISTEM KUSTOMISASI ORDER TERHADAP TINGKAT KEPUASAN PELANGGAN DI BREW AND ELSE (STUDI KASUS : BREW AND ELSE). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf

Download (434kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf

Download (36kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (84kB)
[img] Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (137kB)
[img] Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (118kB)
[img] Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (821kB)
[img] Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (29kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (259kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (184kB)

Abstract

The increasingly fierce competition in the business world, especially in business food and beverages in Jakarta, makes managers design strategies to increase sales of products made, where the strategy is built to create customer satisfaction. A strong strategy is needed in attracting customer attention and adjusting to what customers want so that customers are satisfied and interested in what is given to customers. As time goes by, customers will continueto look for a variety where the desire to use the menu is starting to grow to achieve the challenge of taste satisfaction as desired. In brew and else the caffe menu provided is still ordinary, which is still adjusted to the menu provided by the caffe, so that gradually customers feel bored withthe existing menu and can slowly leave the caffe and switch to another caffe with a different menu. different and in accordance with the wishes of the customer. Based on the problems above, the author makes a customization system design, this customization design is made bylooking at the needs that exist in the customer, the approach to the customer is carried out so that they can clearly know what the customer wants. the design of this customization system uses the waterfall method where the waterfall method is made with sequential and systematic phases so that the design of the customization system is really structured and gradual by lookingat the system requirements. The design of a customization system with customization features and prices can provide customer comfort and satisfaction. With this customization system, customers can freely determine the menu to be served, with toppings that can pamper customers, so that customers feel satisfied and comfortable with the service at the Brew and Else. Semakin ketatnya persaingan di dunia bisnis terkususnya pada bisnis food and beverages di Jakarta, membuat pengelola memikirkan strategi guna meningkatkan penjualan terhadap produk yang dibuat, yang dimana strategi itu dibangun untuk menciptakan kepuasan terhadap pelanggan. Strategi yang kuat dibutuhkan dalam menarik perhatian pelanggan dan menyesuaikan dengan apa yang diinginkan pelanggan sehingga pelanggan merasa puas dan tertarik dengan apa yang diberikan kepada pelanggan. Seiring berjalannya waktu tuntutan konsumen semakin beraneka ragam yang dimana rasa ingin mencicipi menu yang berbeda akan mulai tumbuh guna mencapai tantangan kepuasan rasa sesuai dengan keinginan pelanggan. Pada brew and else menu yang diberikan masih biasa biasa saja, yang dimana masih disesuikan dengan menu yang disediakan oleh pihak caffe, sehingga lama kelamaan pelanggan merasa bosan dengan menu menu yang ada dan dengan perlahan pelanggan dapat meninggalkan caffe dan beralih ke caffe yang lain dengan menu yang berbeda dan yang sesuai dengan keinginan pelanggan. Berdasarkan permasalahan diatas penulis membuat rancangan sistem kustomisasi, rancangan kustomisasi ini dibuat dengan melihat kebutuhan yang ada pada pelanggan, pendekatan terhadap pelanggan dilakukan sehingga dapat mengetahui dengan jelas apa yang diinginkan oleh pelanggan. Pembuatan rancangan sistem kustomisasi ini menggunakan metode waterfall yang dimana metode waterfall dibuat dengan menekankan fase fase yang berurutan dan sistematis sehingga pengerjaan rancangan sistem kustomisasi benar benar terstruktur dan bertahap dengan melihat kebutuhan sistem. Rancangan sistem kustomisasi dengan fitur kustomisasi dan harga dapat memberikan kenyaman terhadap pelanggan serta kepuasan. Dengan sistem kustomisasi ini pelanggan dapat bebas menentukan menu yang diinginkan, dengan toping toping yang dapat memanjakan pelanggan, sehingga pelanggan merasa puas dan nyaman dengan pelayanan di Brew and Else.

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FIK/SI. 24 141
NIM/NIDN Creators: 41818010063
Uncontrolled Keywords: Kustomisasi, Kepuasan Pelanggan, Rancangan Sistem, Waterfall
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 003 Systems/Sistem-sistem
600 Technology/Teknologi > 600. Technology/Teknologi > 604 Technical Drawing/Menggambar Teknik, Hazardous Materials Technology/Teknologi Bahan Berbahaya, groups of people/Kelompok Masyarakat > 604.2 Technical Drawing/Menggambar Teknik > 604.24 Specific Drafting Procedures and Conventions/Prosedur dan Konvensi Perancangan Spesifik
Divisions: Fakultas Ilmu Komputer > Sistem Informasi
Depositing User: ANANDA NADIRA PUTRI
Date Deposited: 06 Sep 2024 07:48
Last Modified: 06 Sep 2024 07:48
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/91230

Actions (login required)

View Item View Item