PENGARUH PERMAINAN BUSINESS CRAFT BOARD GAME TERHADAP INTENSI BERFIKIR KERJA INOVATIF PADA KARYAWAN PT ABC

Novita, Dian (2024) PENGARUH PERMAINAN BUSINESS CRAFT BOARD GAME TERHADAP INTENSI BERFIKIR KERJA INOVATIF PADA KARYAWAN PT ABC. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf

Download (563kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf

Download (26kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (152kB)
[img] Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (226kB)
[img] Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (61kB)
[img] Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (80kB)
[img] Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (26kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (69kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (149kB)

Abstract

Innovation represents an obligation that must be undertaken by companies if they aspire to succeed in competition. Therefore, this necessitates the fostering of an innovative work ethic across all components within the company. The objective of this research is To find out the different intentions of innovative work behavior of employees based on participation in the Business craft board game . The research methodology employed is a quasi-experimental method. The sample population consists of 30 employees from Desk Call PT ABC, with the same number utilized as the sample size. The sampling technique employed is saturation sampling. The data analysis technique utilized is the independent sample t-test. The results of the research conducted indicate that board games can enhance the intention of innovative work behavior among employees of PT ABC. This is attributed to the fact that in board games, individuals are trained to think as effectively and creatively as possible. Inovasi merupakan suatu kewajiban yang harus dilakukan oleh perusahaan apabila suatu perusahaan ingin memenangkan suatu persaingan. Oleh karena itu, hal tersebut harus didukung dengan sikap kerja inovatif dari semua komponen di dalam perusahaan. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui perbedaan intensi perilaku kerja inovatif karyawan berdasarkan keikutsertaan dalam permainan business craft board game . Jenis penelitian yang digunakan di dalam penelitian ini adalah metode quasi eksperimen. Populasi yang digunakan adalah 30 orang karyawan Desk Call PT ABC. Jumlah sampel yang digunakan adalah 30 orang karyawan Desk Call PT ABC. Teknik pengambilan sampel yang digunakan adalah sampling jenuh. teknik analisis data yang digunakan adalah uji ndependent sample t test. Hasil penelitian yang dilakukan oleh peneliti menunjukkan bahwa board game dapat meningkatkan intensi perilaku kerja inovatif karyawan PT ABC. Hal ini dikarenakan dalam permainan board game, individu dilatih untuk berfikir sebagus dan sekreatif mungkin.

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FP/PSI. 24 085
NIM/NIDN Creators: 46119120027
Uncontrolled Keywords: Board Game, Intensi, Perilaku Kerja Inovatif
Subjects: 100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi
100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 170 Ethics, Moral Philosophy/Etika, Filsafat Moral > 174 Occupational Ethics/Etika Jabatan, Etika Profesi > 174.2 Medical Ethics Professions/Etika Medis, Etika Kesehatan > 174.25 Innovative Procedures/Prosedur yang Inovatif
Divisions: Fakultas Psikologi > Psikologi
Depositing User: ANANDA NADIRA PUTRI
Date Deposited: 24 Aug 2024 08:17
Last Modified: 24 Aug 2024 08:17
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/90707

Actions (login required)

View Item View Item