APLIKASI MONITORING DAN PENGELOLAAN DATASERVICE UNTUK TEKNISI LAPANGAN (SITELA) ( STUDI KASUS : PT. TRIPACIFIC ELECTRINDO )

TONIMAN, TONIMAN (2021) APLIKASI MONITORING DAN PENGELOLAAN DATASERVICE UNTUK TEKNISI LAPANGAN (SITELA) ( STUDI KASUS : PT. TRIPACIFIC ELECTRINDO ). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (COVER)
01. Cover.pdf

Download (798kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
02. Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (42kB)
[img] Text (BAB II)
03. Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (165kB)
[img] Text (BAB III)
04. Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (102kB)
[img] Text (BAB IV)
05. Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB V)
06. Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (53kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
07. Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (126kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
08. Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (249kB)

Abstract

Competition between electronic industry companies is currently increasing rapidly, the challenges that must be faced by companies in terms of implementing information technology are getting bigger. One way to improve the quality of the company properly is by providing fast service to customers and maximizing the performance of employees. PT. Tripacific Electrindo, in this case, has technicians who work in the field by visiting shops. However, the work process of field technicians is still done manually in providing reports on the results of visits, where the results of the visit reports will be submitted to the service center admin who is still storing data using Microsoft Excel and the rest is still manual. This results in a lack of effectiveness in managing technician visit data and difficulty in monitoring the performance of technicians in the field. So an application is needed that can facilitate the work process of field technicians and help monitor the performance of technicians in the field and can display important information to help the admin in managing data service. In designing this application, it is proposed to build a web-based application with the development method using SCRUM. The tools used in making this application include MySQL, JavaScript, PHP, Bootstrapping and UML diagrams. The results of this system design are expected to make it easier for technicians to provide reports on the results of visits and to assist admins in monitoring the performance of technicians in the field and can provide fast information to manage data service. Keywords: Technician Monitoring, Service Technician Visits, Service Data Processing, Web Based, SCRUM Persaingan antar perusahaan industri elektronik saat ini semakin pesat, tantangan yang harus dihadapi oleh perusahaan dalam hal penerapan teknologi informasi semakin besar. Salah satu cara meningkatkan mutu perusahaan dengan baik adalah dengan memberikan pelayanan yang cepat terhadap pelanggan dan memaksimalkan kinerja dari karyawan. PT. Tripacific Electrindo dalam hal ini memiliki teknisi yang bekerja dilapangan dengan melakukan kunjungan ke toko-toko. Namun, dalam proses kerja dari teknisi lapangan masih dilakukan secara manual dalam memberikan laporan hasil kunjungan, dimana hasil laporan kunjungan tersebut akan diserahkan kepada admin service center untuk kemudian data tersebut disimpan menggunakan Microsoft Excel dan proses selebihnya masih manual. Hal ini menjadi kurangnya efektivitas dalam mengelola data kunjungan teknisi serta sulitnya untuk mengawasi kinerja teknisi yang berada di lapangan. Maka dibutuhkan sebuah aplikasi yang dapat memudahkan pelaporan kerja teknisi lapangan dan membantu mengawasi kinerja dari teknisi yang berada di lapangan, serta dapat menampilkan informasi penting untuk membantu admin dalam mengelola data service. Dalam perancangan aplikasi ini, diusulkan untuk membangun aplikasi berbasis web dengan metode pengembangan menggunakan SCRUM. Adapun tools yang digunakan dalam membuat aplikasi ini antara lain MySQL, JavaScript, PHP, Bootstrap dan diagram UML. Hasil dari perancangan sistem ini diharapkan dapat memudahkan teknisi dalam memberikan laporan hasil kunjungan serta membantu admin dalam mengawasi kinerja teknisi yang berada di lapangan dan dapat memberikan informasi yang cepat untuk mengelola data service. Kata Kunci: Pengawasan Teknisi Lapangan, Kunjungan Teknisi Service, Pengolahan Data Service, Web Based. SCRUM

Item Type: Thesis (S1)
NIM/NIDN Creators: 41816120067
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 003 Systems/Sistem-sistem > 003.7 Kinds of Systems/Macam-macam Sistem > 003.71 Large-Scale Systems/Sistem Skala Besar
000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 003 Systems/Sistem-sistem > 003.8 Systems Distinguished in Relation to Time/Sistem Dibedakan dalam Hubungan dengan Waktu > 003.85 Dynamic Systems/Sistem Dinamis > 003.857 Chaotic Systems/Sistem Chaotic
Divisions: Fakultas Ilmu Komputer > Sistem Informasi
Depositing User: FRAYUDA ADRIANSYAH SAID EFFENDI
Date Deposited: 22 Jun 2024 09:37
Last Modified: 22 Jun 2024 09:37
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/89105

Actions (login required)

View Item View Item