TUGAS AKHIR KOMPREHENSIF (REVIEW JURNAL) SERVICE LEVEL AGREEMENT PADA SEBUAH JARINGAN

ANDIKA, ALDHY (2021) TUGAS AKHIR KOMPREHENSIF (REVIEW JURNAL) SERVICE LEVEL AGREEMENT PADA SEBUAH JARINGAN. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img] Text (JURNAL MAHASISWA)
Jurnal 41516010016 ALDHY ANDIKA - ALDHY ANDIKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (729kB)

Abstract

The Information Technology Service Standard is a benchmark for service providers, especially in the field of information technology in order to achieve user satisfaction by increasing the number of all kinds of new technologies used by users, then all forms of technology services recorded in the Service Level Agreement must of course be updated so that service performance is always focused and can achieve the targets that have been written in the Service Level Agreement. Analysis of new services is carried out by checking all service requests from users via electronic mail to the department concerned to receive all requests. The results of the analysis can be used to update the Service Level Agreement which is the benchmark for all information technology services to users who need it. Keywords : Directorate of Information Technology Services, Service Level Agreement, Services. Standar Layanan Teknologi Informasi merupakan patokan bagi pemberi layanan khususnya dibidang teknologi informasi agar tercapainya kepuasan pengguna dengan bertambah banyaknya segala macam teknologi baru yang digunakan oleh pengguna, maka segala bentuk layanan teknologi yang tercatat pada Service Level Agreement tentu harus diperbarui agar kinerja layanan selalu terarah dan dapat mencapai target yang sudah tertulis dalam Service Level Agreement. Analisis layanan baru dilakukan dengan pengecekan segala permohonan layanan dari pengguna melalui surat elektronik kepada bagian yang bersangkutan untuk menerima semua permintaan. Hasil analisis tersebut dapat digunakan untuk pembaruan Service Level Agreement yang menjadi patokan seluruh pemberian layanan teknologi informasi kepada pengguna yang membutuhkan. Kata Kunci : Direktorat Layanan Teknologi Informasi, Service Level Agreement, Layanan.

Item Type: Thesis (S1)
NIM/NIDN Creators: 41516010016
Uncontrolled Keywords: Direktorat Layanan Teknologi Informasi, Service Level Agreement, Layanan.
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum
000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 004 Data Processing, Computer Science/Pemrosesan Data, Ilmu Komputer, Teknik Informatika
000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 004 Data Processing, Computer Science/Pemrosesan Data, Ilmu Komputer, Teknik Informatika > 004.6 Interfacing and Communications/Tampilan Antar Muka (Interface) dan Jaringan Komunikasi Komputer
Divisions: Fakultas Ilmu Komputer > Informatika
Depositing User: ADELINA HASNA SETIAWATI
Date Deposited: 05 Dec 2023 03:29
Last Modified: 05 Dec 2023 03:29
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/84569

Actions (login required)

View Item View Item