YACOB, RICO (2021) LITERATURE REVIEW TENTANG ANALISIS DAN PERANCANGAN SISTEM INFORMASI PENJUALAN ONLINE (E-COMMERCE) BERBASIS WEB. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (JURNAL MAHASISWA)
KOMPRE+41516110079+RICOYACOB - RICO YACOB.pdf Restricted to Registered users only Download (650kB) |
Abstract
Starting from a problem with the marketing of HolyHood Distro Stores that is not maximum, there is no media that helps make it easier for customers from out of town to make transactions, and no one can help in marketing computer products to market their products every day, so an online sales application is developed at the distribution. HolyHood Electronic Commerce (ECommerce) is defined as the process of buying and selling of products, services and information carried out electronically by utilizing a computer network. Toko HolyHood realizes that the role of website media can increase sales turnover and also media means of marketing their distribution products to reach a wider market and can minimize advertising operational costs and physical store costs. Creating a website-based online sales and promotion media, this creation is intended to facilitate management, sales and promotion, as well as to make it easier for buyers. In order for consumers to more easily choose fashion models, consumers do not have to come to the store. The method used in making this web-based online store website is the system development life cycle or what is commonly called the System Development Life Cycle (SDLC). SDLC has several stages, namely planning, analysis, design, implementation, testing, and maintenance. This website provides information to both customers and the general public in obtaining information about products sold in the HolyHood Store online shop. Online shop websites can make it easier for businesses or stores to promote their products and make it easier for consumers to get information about products owned by sellers or stores. System development research carried out is a type of Applied Research (Applied Research). In this research will apply systems analysis theory with an object-oriented approach. Keywords: Online Store, E-Commerce, Information System, Web, SDLC Berawal dari adanya masalah pada pemasaran Toko Distro HolyHood yang tidak maksimum, tidak ada media yang membantu memudahkan pelanggan dari luar kota untuk transaksi, dan tidak ada yang dapat membantu dalam memasarkan produk perangkat komputer untuk memasarkan produknya setiap hari maka dikembangkan suatu web penjualan online pada Distro HolyHood Electronic Commerce (E-Commerce) didefinisikan sebagai proses pembelian dan penjualan produk, jasa dan informasi yang dilakukan secara elektronik dengan memanfaatkan jaringan komputer. Toko HolyHood menyadari bahwa peranan media website dapat meningkatkan omset penjualan dan juga media sarana dalam memasarkan produk Distro yang mereka miliki untuk menjangkau pasar yang lebih luas lagi serta dapat meminimalkan biaya operasional iklan dan biaya toko secara fisik. Membuat sebuah media promosi dan penjualan online berbasis website, pembuatan ini dimaksudkan untuk memudahkan pengelolaan, penjualan dan promosi, juga mempermudah pembeli. Agar konsumen lebih mudah memilih model–model fashion, konsumen tanpa harus datang ke toko. Metode yang digunakan dalam pembuatan Webiste toko online berbasis web ini adalah siklus hidup pengembangan sistem atau yang biasa disebut System Development Life Cycle (SDLC). SDLC mempunyai beberapa tahapan yaitu perencanaan, analisis, perancangan, implementasi, ujicoba, dan pemeliharaan. Website ini memberikan informasi baik terhadap pelanggan maupun masyarakat umum dalam memperoleh informasi mengenai produk yang dijual dalam toko online Toko HolyHood. Website Toko online dapat memudahkan pelaku usaha atau toko untuk mempromosikan produknya dan mempermudah konsumen untuk mendapatkan informasi tentang produk-produk yangdimiliki penjual atau toko. Penelitian pengembangan sistem yang dilakukan merupakan jenis Penelitian Terapan (Applied Research). Dalam penelitian ini akan menerapkan teori analisis sistem dengan pendekatan berorientasi obyek. Kata kunci: Toko Online, E-Commerce, Sistem Informasi, Web, SDLC
Actions (login required)
View Item |