ALAMSYAH, KHAMIL (2021) SISTEM INFORMASI PEMBUATAN SPK (SURAT PERINTAH KERJA) BERBASIS WEB (STUDI KASUS: PT.INDOSAT OOREDOO JAKARTA). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (JURNAL MAHASISWA)
jurnal 41815110018 Khamil Alamsyah.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Analyzing the issuance of a work order (SPK) at the telecommunications company PT Indosat Ooredoo is an important matter in supporting today's technology. The main problem in this paper is how to design an information system for making a work order (SPK) using the PIECES analysis method from analyzing a system for making a work order (SPK) using a template, an approval process system that takes a long time and provides a system of proposals from the old system to the new system in the work order information system (SPK). In the process of handling customer reports, PT Indosat Ooredoo has been computerized, but in the implementation process it still uses the SPK template stored in word worksheets on the laptop or computer of each team, the approval system is quite long and inefficient. The purpose of this discussion is how to build a website that is expected to facilitate the work of the On Site Engineer (EOS) team in making a Work Order to be sent to the technician team who will be onsite to customer locations, BTS and other sites. The implementation of the proposed new system is expected to improve the performance of the On Site Engineer in running the company's work program. Keywords— EngineerOnsite,IndosatOoredoo,SPK,PIECES, UML (Unified Modeling Language). Menganalisa pembuatan surat perintah kerja (SPK) pada Perusahaan Telekomunikasi PT.Indosat Ooredoo merupakan suatu hal yang penting dalam mendukung teknologi dimasa sekarang ini. Pokok permasalahan dalam penulisan ini adalah bagaimana merancang sebuah sistem informasi pembuatan surat perintah kerja (SPK) dengan menggunakan metode analisis PIECES dari menganalisis suatu sistem pembuatan surat perintah kerja (SPK) menggunakan template, sistem proses approval yang membutuhkan waktu yang lama dan memberikan sistem usulan dari sistem lama ke sistem baru pada sistem informasi pembuatan surat perintah kerja (SPK ). Dalam proses penanganan laporan pelanggan, PT Indosat ooredoo sudah dilakukan secara komputerisasi, namun dalam proses pelaksanaannya masih menggunakan template SPK yang tersimpan di lembar kerja word di laptop atau komputer masing-masing team, sistem approvalnya cukup lama dan tidak efisien. Tujuan dari pembahasan ini adalah bagaimana cara membangun website yang diharapkan agar dapat memudahkan pekerjaan team Enginner On Site (EOS) dalam membuat Surat Perintah Kerja untuk di kirimkan ke team teknisi yang akan onsite ke lokasi pelanggan, BTS dan site lain-lain. Penerapan sistem baru yang diusulkan diharapkan dapat meningkatkan kinerja Engineer On Site dalam menjalakan program kerja perusahaan. Kata Kunci—EngineerOnsite,IndosatOoredoo,SPK,PIECES, UML (Unified Modeling Language)
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
NIM/NIDN Creators: | 41815110018 |
Uncontrolled Keywords: | EngineerOnsite,IndosatOoredoo,SPK,PIECES, UML (Unified Modeling Language) |
Subjects: | 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 003 Systems/Sistem-sistem 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 003 Systems/Sistem-sistem > 003.5 Computer Modeling and Simulation/Model dan Simulasi Komputer > 003.54 Information Theory/Teori Informasi |
Divisions: | Fakultas Ilmu Komputer > Sistem Informasi |
Depositing User: | Dede Muksin Lubis |
Date Deposited: | 30 Oct 2023 04:10 |
Last Modified: | 30 Oct 2023 04:12 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/83524 |
Actions (login required)
View Item |