ZAENUDDIN, ZAENUDDIN (2019) PERANCANGAN KAMPANYE PELESTARIAN PERMAINAN TRADISIONAL. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
HAL COVER.pdf Download (1MB) | Preview |
|
Text (BAB I)
BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (71kB) |
||
Text (BAB II)
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (472kB) |
||
Text (BAB III)
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (457kB) |
||
Text (BAB IV)
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (648kB) |
||
Text (BAB V)
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (693kB) |
||
Text (BAB VI)
BAB VI.pdf Restricted to Registered users only Download (92kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (49kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (345kB) |
Abstract
Traditional games are games played by children in old times. But in modern times like this there are so many children who almost forget the traditional game considering that in this day and age children prefer to play with gadgets from traditional crafts. So that this final project aims to reintroduce traditional games that are almost extinct or forgotten in an effort to increase public awareness to preserve these existing traditional games through short messages from public service advertisements and other promotional media that are well packaged and interesting. The target market in this work can be consumed by all ages, with all educational backgrounds for workers, with a middle to lower socio-economic background because of this writing regarding the preservation of traditional Indonesian games, so that everyone has the right to know and help preserve it. Keywords : Public Service Advertisements, Preservation of Traditional Games Permainan tradisional adalah permainan yang dimainkan oleh anak-anak jaman dulu. Namun di zaman modern seperti ini banyak sekali anak-anak yang hampir melupakan permainan tradisional mengingat di zaman ini anak-anak lebih memilih bermain Bersama gadget dari pada perminan tradisional. Sehingga tugas akhir ini bertujuan sebagai memperkenalkan kembali permainan-permainan tradisional yang hampir punah atau terlupakan dalam upaya meningkatkan kesadaran masyarakat untuk tetap melestarikan permainan tradisional yang sudah ada ini melalui pesan singkat dari iklan layanan masyarakat dan media promosi lainnya yang dikemas dengan baik dan menarik. Target pasar dalam karya ini dapat dikonsumsi oleh semua umur, dengan semua latar belakang pendidikan sd sampai pekerja, dengan latar ekonomi sosialnya menengah kebawah karena penulisan ini mengenai pelestarian permainan tradisional Indonesia, sehingga semua masyarakat berhak mengetahui dan membantu melestarikannya. Kata kunci: Iklan Layanan Masyarakat, Pelestarian Permainan Tradisional
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
NIM/NIDN Creators: | 42315210016 |
Uncontrolled Keywords: | Iklan Layanan Masyarakat, Pelestarian Permainan Tradisional |
Subjects: | 700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 740 Drawing and Decorative Art/Menggambar dan Seni Dekorasi > 741 Drawing and Drawings/Gambar dan Seni Menggambar 700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 740 Drawing and Decorative Art/Menggambar dan Seni Dekorasi > 741 Drawing and Drawings/Gambar dan Seni Menggambar > 741.6 Graphic Design, Illustration Drawings/Teknik Menggambar Desain Grafis, Teknik Menggambar Ilustrasi |
Divisions: | Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual |
Depositing User: | Dede Muksin Lubis |
Date Deposited: | 30 Aug 2024 03:45 |
Last Modified: | 30 Aug 2024 03:45 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/82828 |
Actions (login required)
View Item |