“PENGELOLAAN ISI INSTAGRAM @tanihub DALAM MEMBANGUN CORPORATE IMAGE”

YANTI, ARUM SEKAR (2021) “PENGELOLAAN ISI INSTAGRAM @tanihub DALAM MEMBANGUN CORPORATE IMAGE”. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf

Download (396kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (254kB)
[img] Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (439kB)
[img] Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (160kB)
[img] Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (634kB)
[img] Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (137kB)
[img] Text (DAFTRA PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (146kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (471kB)

Abstract

Corporate image is made from a comprehension based on information which has been passed through public. As technology develops, internet exsistence cause social media to be appeared as a tools in giving information and enable people to having interaction with audience. Instagram becoming one of the most used social media in Indonesia. As a technology based agriculture company, TaniHub is empowering Instagram in developing corporate image by presenting information and corporate values. So that the information which had been shared through Instagram lead to be effective, a management is needed for the content of Instagram. This research aims to discovering and describing the management of @tanihub’s social media Instagram in developing corporate image. This research is using qualitative approach with case study method. Data collecting technique by using in-depth interview to interviewees as primary data and observation as secondary data. Interviewees in this research are Head Of Growth & Marketing, Brand Activation, Senior Social Media Specialist, and Brand Marketing Manager of TaniHub. This research shows how is @tanihub’s Instagram content management which has several steps such as goal setting, audience mapping, content ideation and planning, content creation, content distribution, content amplification, content marketing evaluation, content marketing improvement. In this research has discovered other indicator such as presenting content which relevant to audience, attractive visual display, message that support visual content, language’s style application, and determining schedule at prime time. Key Word : Content Management, Instagram, Corporate Image Citra perusahaan dihasilkan dari suatu pemahaman yang berasal dari sebuah informasi yang diterima oleh masyarakat. Dengan berkembangnya teknologi, kehadiran internet mendasari munculnya media sosial sebagai alat untuk memberikan informasi dan memungkinkan orang-orang untuk berinteraksi dengan khalayak. Instagram menjadi salah satu media sosial yang paling banyak digunakan di Indonesia. Sebagai perusahaan agrikultur berbasis teknologi, TaniHub memanfaatkan Instagram dalam membangun citra perusahaannya dengan menyajikan informasi dan nilai-nilai perusahaan. Agar informasi yang disampaikan melalui Instagram menjadi efektif, dibutuhkan pengelolaan terhadap isi Instagram. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menggambarkan pengelolaan media sosial Instagram @tanihub dalam membangun corporate image. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan metode studi kasus. Teknik pengumpulan data melalui wawancara mendalam kepada narasumber sebagai data primer dan observasi sebagai data sekunder. Narasumber dalam penelitian ini adalah Head Of Growth & Marketing, Brand Activation, Senior Social Media Specialist, dan Brand Marketing Manager TaniHub. Hasil penelitian ini menunjukkan bagaimana pengelolaan isi Instagram @tanihub yang memiliki langkah-langkah antara lain menentukan tujuan, segmentasi audiens, merencanakan konten, membuat konten, mendistribusikan konten, amplifikasi konten, mengevaluasi, dan improve konten. Dalam penelitian ini ditemukan indikator lain seperti menyajikan konten-konten yang relevan dengan audiens, tampilan visual yang menarik, pesan yang mendukung konten visual, penggunaan gaya bahasa, dan menentukan jadwal saat khalayak ramai. Kata Kunci : Pengelolaan Media Sosial, Instagram, Corporate Image

Item Type: Thesis (S1)
NIM/NIDN Creators: 44217010005
Uncontrolled Keywords: Pengelolaan Media Sosial, Instagram, Corporate Image
Subjects: 400 Language/Bahasa > 400. Language/Bahasa > 408 Treatment of Language with Person/Pengelolaan Bahasa yang Berhubungan dengan Manusia
600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan
600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum > 658.01-658.09 [Management of Enterprises of Specific Sizes, Scopes, Forms; Data Processing]/[Pengelolaan Usaha dengan Ukuran, Lingkup, Bentuk Tertentu; Pengolahan Data] > 658.04 Management of Enterprises of Specific Forms/Pengelolaan Usaha dengan Bentuk Tertentu
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Hubungan Masyarakat
Depositing User: Dede Muksin Lubis
Date Deposited: 17 Oct 2023 02:39
Last Modified: 17 Oct 2023 02:39
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/82624

Actions (login required)

View Item View Item