PERANCANGAN SISTEM PENILAIAN KONSUMEN DENGAN ALGORITMA PROFILE MATCHING (STUDY KASUS : PT TRIKARYA MANDIRA UTAMA)

FAUZI, ANGGA (2021) PERANCANGAN SISTEM PENILAIAN KONSUMEN DENGAN ALGORITMA PROFILE MATCHING (STUDY KASUS : PT TRIKARYA MANDIRA UTAMA). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf

Download (497kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (166kB)
[img] Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (54kB)
[img] Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (215kB)
[img] Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (146kB)
[img] Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (140kB)
[img] Text (BAB IV)
07 Bab 6.pdf
Restricted to Registered users only

Download (101kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (68kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (128kB)

Abstract

The Profile Matching algorithm is generally used as a decision-making mechanism by looking for candidates or subjects under study that meet the ideal level of assessment, not the minimum value that must be passed and fulfilled. This process generally compares the competence of the subject with the competence of the ideal value that has been determined to determine the GAP value, the smaller the value, the greater the weight value of the subject. In this case study, the subject is a resident/consumer of the East Point Apartment managed by PT Trikarya Mandira Utama. The purpose of designing this system is to assess and rank these consumers to get certain benefits that have been determined so as not to cause jealousy to other consumers or the wrong target. The result of the process is in the form of a final score from consumers as a decision maker to choose suitable consumers to get these benefits Key words: Profile Matching, Decision Support System, Universitas Mercubuana Algoritma Profile Matching umumnya digunakan sebagai mekanisme pengambilan keputusan dengan mencari kandidat atau subjyek yang diteliti memenuhi tingkat penilaian yang ideal bukan nilai minimum yang harus dilewati dan dipenuhi. Proses ini secara garis besar membandingkan antara kompetensi dari subyek dengan kompetensi dari nilai ideal yang sudah ditentukan untuk menentukan nilai GAP-nya, semakin kecil nialnya maka nilai bobot dari subyek tersbut akan semakin besar. Dalam study kasus ini subyek merupakan penghuni/konsumen dari Apertemen East Point yang dikelola oleh PT Trikarya Mandira Utama. Tujuan dari perancangan system ini adalah untuk menilai dan merangking dari konsumen tersebut untuk mendapatkan benefit tertentu yang sudah ditentukan sehingga tidak menimbulkan kecemburuan terhadap konsumen lain atau salah sasaran. Hasil dari proses berupa skor akhir dari konsumen sebagai bahan pengabil keputusan untuk memilih konsumen yang cocok untuk mendapatkan benefit tersebut. Kata kunci: Profile Matching, Decision Support System, Universitas Mercubuana

Item Type: Thesis (S1)
NIM/NIDN Creators: 41517110013
Uncontrolled Keywords: Profile Matching, Decision Support System, Universitas Mercubuana
Subjects: 600 Technology/Teknologi > 600. Technology/Teknologi
600 Technology/Teknologi > 600. Technology/Teknologi > 604 Technical Drawing/Menggambar Teknik, Hazardous Materials Technology/Teknologi Bahan Berbahaya, groups of people/Kelompok Masyarakat > 604.2 Technical Drawing/Menggambar Teknik > 604.24 Specific Drafting Procedures and Conventions/Prosedur dan Konvensi Perancangan Spesifik
Divisions: Fakultas Ilmu Komputer > Informatika
Depositing User: Dede Muksin Lubis
Date Deposited: 17 Oct 2023 02:21
Last Modified: 17 Oct 2023 02:21
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/82620

Actions (login required)

View Item View Item