ADITYA, AKBAR (2023) SIMULASI EVALUASI INDIKATOR PENILAIAN AKREDITASI BERDASARKAN FRAMEWORK LAM INFOKOM (STUDI KASUS: UNIVERSITAS MERCUBUANA). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (COVER)
01 COVER.pdf Download (412kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (35kB) |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (99kB) |
|
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (291kB) |
|
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (197kB) |
|
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (33kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (91kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (406kB) |
Abstract
In the Simulation Evaluation Research Accreditation Assessment Indicators Based on the LAM Infocomm Framework, the problem can be formulated: How to evaluate accreditation assessment indicators based on the LAM Infocomm framework in a simulation manner, and what are the advantages and disadvantages of using the LAM Infocomm framework in evaluating accreditation assessment indicators for PT Action Research 1 cycle in context accreditation assessment is a simulation in which an educational institution runs a PT project to improve the quality of their education and meet the accreditation requirements set by the accreditation agency. The following is an explanation of the simulation. In the accreditation assessment simulation, educational institutions have identified problems and challenges in their efforts to meet accreditation requirements. One of the problems they face may be related to student learning outcomes in certain fields or curriculum implementation that has not been optimal. To overcome this problem, the institution decided to carry out Action Research in one cycle. At the planning stage, the institution determines the objectives to be achieved in PT 1 of this cycle. The radar chart provides a clear and comprehensive visual picture of the performance of the educational institution or study program in each evaluated section. This allows for better decision-making and can help educational institutions identify areas for improvement to achieve better accreditation. Keywords: Accreditation, LAM Infokom, Action Research Dalam penelitian Simulasi Evaluasi Indikator Penilaian Akreditasi Berdasarkan Framework LAM Infokom dapat dirumuskan masalah yang Bagaimana melakukan evaluasi indikator penilaian akreditasi berdasarkan framework LAM Infokom secara simulasi, dan apa kelebihan dan kekurangan dari menggunakan framework LAM Infokom dalam evaluasi indikator penilaian akreditasi Penelitian Tindakan PT 1 siklus dalam konteks penilaian akreditasi adalah sebuah simulasi di mana sebuah institusi pendidikan menjalankan sebuah proyek PT untuk meningkatkan kualitas pendidikan mereka dan memenuhi persyaratan akreditasi yang ditetapkan oleh lembaga akreditasi. Berikut penjelasan tentang simulasi tersebut Dalam simulasi penilaian akreditasi, institusi pendidikan telah mengidentifikasi masalah dan tantangan dalam upaya memenuhi persyaratan akreditasi. Salah satu masalah yang mereka hadapi mungkin terkait dengan hasil belajar siswa dalam bidang tertentu atau implementasi kurikulum yang belum optimal. Untuk mengatasi masalah ini, institusi memutuskan untuk melaksanakan Penelitian Tindakan dalam satu siklus. Pada tahap perencanaan, institusi menentukan tujuan yang ingin dicapai dalam PT 1 siklus ini. Diagram radar memberikan gambaran visual yang jelas dan komprehensif tentang kinerja lembaga pendidikan atau program studi dalam setiap bagian yang dievaluasi. Hal ini memungkinkan pengambilan keputusan yang lebih baik dan dapat membantu lembaga pendidikan untuk mengidentifikasi area-area yang perlu ditingkatkan guna mencapai akreditasi yang lebih baik. Kata Kunci : Akreditasi, LAM Infokom, Penelitian Tindakan
Actions (login required)
View Item |