SUTEJA, JOHAN (2023) PEMBUATAN APLIKASI POINT OF SALE BERBASIS WEBSITE MENGGUNAKAN ALGORITMA APRIORI (STUDI KASUS: TAICHAN.BL). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (634kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (174kB) |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (305kB) |
|
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (516kB) |
|
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (297kB) |
|
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (273kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (152kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Abstract
In the current era of globalization, technology is developing rapidly, both communication and information technology, so that it has unwittingly affected every aspect of human life. Business development and competition in world trade through a free market economy and advances in information technology bring companies to an increasingly fierce and increasingly open level of competition in meeting customer demands which are also getting higher. The increasingly intense competition that occurs in the trade industry, especially in the food sales sector, requires business owners/managers to develop new strategies to increase their income within a certain period of time. The use of Point Of Sale applications at taichan.bl is only for transaction tools and is less coupled with the use of a system that analyzes consumer behavior patterns in buying products to improve effective marketing strategies and to increase the number of sales. This study using the PHP framework, namely Laravel, and also using methods in business, namely Conversion Rate, where later these MSMEs can utilize the transaction data to increase the number of customers who come then also the a priori algorithm will combine the items most frequently ordered by customers to determine the Confidence value. Keywords: Algoritma Apriori, Point Of Sale, UMKM, Laravel, PHP, Conversion Rate, Confidence. Di era globalisasi saat ini teknologi berkembang pesat baik teknologi komunikasi maupun informasi, sehingga tanpa disadari sudah mempengaruhi setiap aspek kehidupan manusia. Perkembangan dan persaingan bisnis dalam perdagangan dunia melalui ekonomi pasar bebas dan kemajuan teknologi informasi membawa perusahaan pada tingkat persaingan yang semakin ketat dan semakin terbuka dalam memenuhi tuntutan pelanggan yang juga semakin tinggi. Semakin ketatnya persaingan yang terjadi di bidang industri perdagangan terutama pada sektor penjualan makanan, menuntut para pemilik/pengelola usaha untuk menyusun strategi baru guna meningkatkan pemasukan mereka dalam kurun waktu tertentu. Penggunaan aplikasi Point Of Sale pada taichan.bl ini hanya untuk alat transaksi dan kurang dipadani dengan penggunaan suatu sistem yang menganalisis pola prilaku konsumen dalam membeli produk untuk meningkatkan strategi pemasaran yang efektif dan untuk meningkatkan jumlah penjualan. Pada penelitian ini menggunakan framework PHP yaitu Laravel dan juga menggunakan metode dalam bisnis yaitu Conversion Rate, dimana nantinya UMKM tersebut bisa memanfaatkan data transaksi itu untuk meningkatkan jumlah pelanggan yang datang kemudian juga algoritma apriori akan mengkombinasikan item yang paling sering dipesan oleh para pelanggan untuk menentukan nilai Confidence. Kata Kunci: Algoritma Apriori, Point Of Sale, UMKM, Laravel, PHP, Conversion Rate, Confidence.
Actions (login required)
View Item |