MUHOLADUN, MUHAMAD ASEP WILDAN (2023) SISTEM PENDUKUNG KEPUTUSAN UNTUK MENENTUKAN HARGA PEMASANGAN IKLAN MENGGUNAKAN METODE SIMPLE ADDITIVE WEIGHTING (Studi Kasus: PT. Sinar Indah Padma). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (511kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (26kB) |
|
Text (BAB I)
03 BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (46kB) |
|
Text (BAB II)
04 BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (251kB) |
|
Text (BAB III)
05 BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (42kB) |
|
Text (BAB IV)
06 BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (402kB) |
|
Text (BAB V)
07 BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (23kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (88kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (256kB) |
Abstract
In the digital era, the role of information systems is crucial for every organization to develop business processes. Sometimes, decision-makers require quality data or information as the basis for decision-making. PT. Sinar Indah Padma is a company that specializes in advertising, such as installing billboard ads, neon boxes, and shop signs. The company needs to make decisions to determine the price of advertising installation. The aim of this research is to assist the company in providing alternative suggestions for determining the price of advertising installation using the Simple Additive Weighting method to support the decision-making system by providing weights or values to each relevant criterion for advertising installation prices. The criteria values are then summed and normalized to obtain a preference value or ranking. The result of this research is a decision-making system for determining the price of advertising installation. Keywords: Decision-making system, Simple Additive Weighting, advertising, PT. Sinar Indah Padma. Dalam era digital, peran dari sistem informasi sangatlah penting bagi setiap organisasi untuk mengembangkan proses bisnis. Terkadang, pengambil keputusan memerlukan data atau informasi yang berkualitas sebagai dasar pengambilan keputusan. PT. Sinar indah padma perusahaan yang mempunyai keahlian di bidang periklanan, seperti pemasangan iklan billboard, neonbox, shop sign. Perusahaan tersebut membutuhkan pengambilan keputusan untuk menentukan harga pemasangan iklan.Tujuan dari penelitian ini adalah untuk membantu perusahaan dalam hal memberikan saran alternatif untuk menentukan harga pemasangan iklan dengan sistem pengambilan keputusan Metode yang digunakan untuk menyelesaikan permasalahan penelitian adalah simple additive weighting untuk mendukung sistem pengambilan keputusan dengan cara memberikan bobot atau nilai pada setiap kriteria yang relevan dengan harga pemasangan iklan, kemudian nilai kriteria tersebut dijumlahkan dan dinormalisasi untuk mendapatkan nilai preferensi atau ranking.. Hasil penelitian ini adalah membuat sistem pengambilan keputusan untuk menentukan harga pemasangan iklan. Kata Kunci : Sistem pengambilan keputusan , Simple Additive Weighting, periklanan, PT. Sinar indah padma
Actions (login required)
View Item |