SUSANTO, THERESA MICHELLE (2021) THE 7 CYCLE OF LIFE. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. COVER.pdf Download (385kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02. BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (317kB) |
||
Text (BAB II)
03. BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (441kB) |
||
Text (BAB III)
04. BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (894kB) |
||
Text (BAB IV)
05. BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
06. BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (672kB) |
||
Text (BAB VI)
07. BAB 6.pdf Restricted to Registered users only Download (250kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (290kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (379kB) |
Abstract
n someone's life, there are things that consider as principles or guidelines for behavior. People need guidelines by which they can categorize good/bad things which are also known as social values. However, it often occurs when the values implanted are not implemented properly, causing deviations in the process. Instilling social values within someone is certainly not an easy problem and requires a long process. In this case, board games can be an alternative to provide insight into the social values that exist in society. Through the method of experimental analysis and direct observation on the impact of the rules in the game on the process of playing the game and the individual players themselves, this board game can achieve its desired aspects. The 7 Cycle of Life Board Game can be a fun medium for conveyor of learning on social values with the inherent moral dilemma discussion approach within the game. Keywords: Social Values, Deeds, Board Game Dalam kehidupan seseorang terdapat hal yang dianggapnya sebagai prinsip atau pedoman dalam bersikap. Orang-orang memerlukan adanya pedoman dimana mereka dapat mengkategorikan baik/buruk suatu hal yang juga disebut sebagai nilai sosial. Namun, seringkali terjadi dimana nilai-nilai yang ditanamkan tersebut tidak dilaksanakan dengan baik sehingga menyebabkan penyimpangan dalam prosesnya. Menanamkan nilai sosial pada seseorang tentu bukan menjadi persoalan mudah serta membutuhkan proses yang cukup lama. Dalam hal ini, board game dapat menjadi salah satu alternatif guna memberikan wawasan tentang nilai sosial yang ada dalam masyarakat. Melalui metode analisa percobaan dan observasi langsung atas dampak dari aturan main terhadap proses berlangsungnya permainan dan individu pemain itu sendiri menjadikan board game ini dapat mencapai aspek yang hendak dituju. Board Game The 7 Cycle of Life dapat menjadi media penyampai pembelajaran atas nilai sosial yang menyenangkan dengan adanya pendekatan diskusi dilema moral yang melekat di dalamnya. Kata Kunci: Nilai Sosial, Baik-Buruk, Board Game.
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
NIM/NIDN Creators: | 41916120060 |
Uncontrolled Keywords: | Nilai Sosial, Baik-Buruk, Board Game. |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 680 Manufacture For Specific Uses/Industri Pembuatan produk untuk penggunaan tertentu 600 Technology/Teknologi > 680 Manufacture For Specific Uses/Industri Pembuatan produk untuk penggunaan tertentu > 680.1-680.9 Standard Subdivisions of Manufacture For Specific Uses/Subdivisi Standar Dari Industri Pembuatan Produk Untuk Penggunaan Tertentu |
Divisions: | Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Produk |
Depositing User: | ADELINA HASNA SETIAWATI |
Date Deposited: | 23 Jun 2023 01:53 |
Last Modified: | 23 Jun 2023 01:54 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/78410 |
Actions (login required)
View Item |