PERANCANGAN SISTEM PELAYANAN PENGADUAN HELP DESK IT BERBASIS WEB PADA TZU CHI INTERNATIONAL SCHOOL

QRISFAN, MUHAMMAD FARHAN (2019) PERANCANGAN SISTEM PELAYANAN PENGADUAN HELP DESK IT BERBASIS WEB PADA TZU CHI INTERNATIONAL SCHOOL. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img] Text (JURNAL MAHASISWA)
Jurnal 41815010023 Muhammad Farhan Qrisfan.pdf
Restricted to Registered users only

Download (553kB)

Abstract

Technology is not only used in companies, but nowadays technology is also used in educational institutions to make it easier to obtain information and provide convenience in exchanging information. Now not only through text messages, but also has developed into web-based information. By using SWOT Analysis This application has many advantages in the form of speed of information to notify Trouble that occurs at Tzu Chi International School, especially problems that often arise in various classrooms, besides using this application the workers or teachers no longer need to contact the Manager or Supervisor IT only to deal with existing problems in the room but immediately notified to all available IT staff so that it can be directly resolved by the IT Support team. Conclusion This application is used to facilitate the performance of IT Staff and Teachers in terms of teaching and learning. Keyword: complaints online, swot, technology. Teknologi tidak hanya digunakan di perusahaan, namun dewasa kini teknologi juga digunakan pada instansi pendidikan untuk dapat mempermudah dalam mendapatkan informasi serta memberikan kemudahan dalam bertukar informasi. Kini tidak hanya melalui pesan singkat, namun juga sudah berkembang menjadi informasi bebasis web. Dengan Analisa menggunakan SWOT Aplikasi ini mempunyai banyak keunggulan dalam bentuk kecepatan informasi untuk memberitahu Trouble yang terjadi di Tzu Chi International School terutama masalah yang sering bermunculan diberbagai ruang kelas, selain itu dengan menggunakan aplikasi ini maka para pekerja atau guru tidak perlu lagi menghubungi Manager atau Supervisor IT saja untuk menangani masalah yang ada diruangan tersebut melainkan langsung diberitahu kepada seluruh staff IT yang tersedia agar dapat langsung diselesaikan oleh tim IT Support. Kesimpulan Aplikasi ini digunakan untuk mempermudah kinerja Staff IT dan para Guru dalam hal belajar mengajar. Kata Kunci: pengaduan online, swot, teknologi

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: JM/SI. 19 050
NIM/NIDN Creators: 41815010023
Uncontrolled Keywords: pengaduan online, swot, teknologi
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum
000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 003 Systems/Sistem-sistem
000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 003 Systems/Sistem-sistem > 003.7 Kinds of Systems/Macam-macam Sistem
Divisions: Fakultas Ilmu Komputer > Sistem Informasi
Depositing User: ELMO ALHAFIIDH PUTRATAMA
Date Deposited: 19 May 2023 08:56
Last Modified: 19 May 2023 08:56
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/77401

Actions (login required)

View Item View Item