PENGARUH TERPAAN IKLAN YOUTUBE GRAB #CARIDIGRABMART TERHADAP MINAT BELI KONSUMEN DI JAKARTA SELATAN USIA 25-39 TAHUN

FADZANDINI, ARIEN GANESWARA (2023) PENGARUH TERPAAN IKLAN YOUTUBE GRAB #CARIDIGRABMART TERHADAP MINAT BELI KONSUMEN DI JAKARTA SELATAN USIA 25-39 TAHUN. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01.Cover.pdf

Download (428kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02.Abstrak.pdf

Download (30kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03.Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (95kB)
[img] Text (BAB II)
04.Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (76kB)
[img] Text (BAB III)
05.Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (131kB)
[img] Text (BAB IV)
06.Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (338kB)
[img] Text (BAB V)
07.Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (29kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08.Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (31kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09.Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (475kB)

Abstract

Based on data mentioned from Tekno Kompas 2021, Youtube is the social media most frequently used by all internet users in Indonesia. This is what encourages various brands to use YouTube media as a means to advertise their products, especially for brands that have a target market of active social media users, such as Grab Indonesia. Youtube was chosen because it has characteristics similar to television, namely displaying audio and visuals, as well as being interactive. The purpose of this study was conducted to determine the effect of YouTube Grab advertising exposure #CariDiGrabMart on consumer buying interest in South Jakarta aged 25-39 Years. This research is based on Dentsu's theory (2016), regarding AISAS digital buying interest, namely Attention, Interest, Search Action and Share. This research uses a quantitative approach using a descriptive research type. The research method used was a survey conducted on 100 respondents with a random sampling technique. The results of the data were processed using SPSS through correlation tests and regression tests. The results of this study are to discuss the influence between advertising exposure and audience buying interest by using the elements contained in the advertisement, namely heard words, music, written words, pictures, colors and moving elements, on buying interest. audience. This study concludes that exposure to Youtube Grab #CariDiGrabMart ads can have a strong influence on audience buying interest. Keywords: Ad Exposure, Purchase Intention, Youtube, Quantitative Menurut data yang disebutkan pada Tekno Kompas 2021, Youtube merupakan media sosial yang paling sering digunakan dari seluruh pengguna internet di Indonesia. Hal inilah yang mendorong berbagai brand menggunakan media Youtube sebagai sarana untuk mengiklankan produknya, terlebih untuk brand yang memiliki target pasar pengguna sosial media aktif, seperti Grab Indonesia. Youtube dipilih karena memiliki karakteristik yang mirip dengan televisi yaitu menampilkan audio dan visual, serta bersifat interaktif. Tujuan penelitian ini dilakukan untuk mengetahui pengaruh terpaan iklan Youtube Grab #CariDiGrabMart terhadap minat beli konsumen di Jakarta Selatan Usia 25-39 Tahun. Penelitian ini berlandaskan teori Dentsu (2016), mengenai minat beli digital AISAS, yakni Attention, Interest, Search Action dan Share. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif yang menggunakan tipe penelitian deskriptif. Metode penelitian yang digunakan adalah survei yang dilakukan pada 100 responden dengan teknik sampling acak. Hasil data diolah menggunakan SPSS melalui uji korelasi dan uji regresi. Hasil penelitian ini adalah untuk membahas adanya pengaruh antara terpaan iklan dengan minat beli khalayak dengan menggunakan elemen-elemen yang terdapat di dalam iklan, yaitu kata-kata yang terdengar, musik, kata-kata tertulis, gambar, warna dan elemen bergerak, terhadap minat beli khalayak. Penelitian ini menyimpulkan bahwa terpaan iklan Youtube Grab #CariDiGrabMart dapat memberikan pengaruh yang kuat terhadap minat beli khalayak. Kata Kunci : Terpaan Iklan, Minat Beli, Youtube, Kuantitatif

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/PKP. 23 012
Call Number: SK/43/23/027
NIM/NIDN Creators: 44321110023
Uncontrolled Keywords: Terpaan Iklan, Minat Beli, Youtube, Kuantitatif
Subjects: 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.22 Kinds of Communication/Jenis-jenis Komunikasi > 302.224 Verbal Communication/Komunikasi Verbal > 302.2242 Oral Communication/Komunikasi Oral
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.22 Kinds of Communication/Jenis-jenis Komunikasi > 302.224 Verbal Communication/Komunikasi Verbal > 302.2244 Written Communication/Komunikasi Tertulis
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Periklanan dan Komunikasi pemasaran
Depositing User: MILA RISKA
Date Deposited: 12 May 2023 06:34
Last Modified: 12 May 2023 06:34
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/76313

Actions (login required)

View Item View Item