PURBA, TIGOR NOVANDA (2020) APLIKASI PREDIKSI RATING PENJUALAN MINUMAN BERBASIS WEBSITE MENGGUNAKAN METODE ASOSIASI FP-GROWTH. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. Hal Cover.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2. Abstrak.pdf Download (29kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
3. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (91kB) |
||
Text (BAB II)
4. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (405kB) |
||
Text (BAB III)
5. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (234kB) |
||
Text (BAB IV)
6. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (69kB) |
||
Text (BAB V)
7. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (37kB) |
||
Text (BAB VI)
8. BAB VI.pdf Restricted to Registered users only Download (192kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
9. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (537kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
10. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (81kB) |
Abstract
The culinary business is now increasingly developing and competition is increasing, so it requires a strategy to market the products to be sold. In the business sector, the results of the implementation of FP-Growth algorithm data mining can help business people find opportunities from consumption trends so that culinary business people can find out what types of products currently have the highest rating in the community so that managers can provide menu recommendations so they can increase sales turnover. The data required is a certain period of transaction data which is analyzed to produce product recommendations by the association rules. The design of this application uses HTML as the base system used in making websites, PHP as a means to develop websites, and SQL as a medium for data storage and processing. The testing process begins with the login process, then determines the support and confidence parameters, and determines the transaction time period. From the conclusion, managers can determine marketing strategies by increasing the stock of raw materials in beverage products that have the highest itemset value. Then the product with the lowest itemset value can provide promos or discounts on the purchase of goods to attract consumer buying interest. Key words: FP-Growth, Sales Prediction, Website Bisnis kuliner kini semakin berkembang dan persaingan semakin ketat, sehingga diperlukan strategi untuk memasarkan produk yang akan dijual. Di bidang bisnis, hasil penerapan algoritma data mining FP-Growth dapat membantu para pelaku bisnis menemukan peluang dari tren konsumsi sehingga para pelaku bisnis kuliner dapat mengetahui jenis produk apa saja yang saat ini memiliki rating tertinggi di masyarakat sehingga pengelola dapat memberikan rekomendasi menu sehingga dapat meningkatkan omset penjualan. Data yang dibutuhkan adalah data transaksi periode tertentu yang dianalisis untuk menghasilkan rekomendasi produk sesuai aturan asosiasi. Perancangan aplikasi ini menggunakan HTML sebagai sistem dasar yang digunakan dalam pembuatan website, PHP sebagai sarana pengembangan website, dan SQL sebagai media penyimpanan dan pengolahan data. Proses pengujian dimulai dengan proses login, kemudian menentukan parameter support dan confidence, serta menentukan jangka waktu transaksi. Dari kesimpulan tersebut, manajer dapat menentukan strategi pemasaran dengan meningkatkan stok bahan baku pada produk minuman yang memiliki nilai itemset tertinggi. Kemudian produk dengan nilai itemset paling rendah dapat memberikan promo atau diskon pembelian barang untuk menarik minat beli konsumen. Kata kunci: FP-Growth, Prediksi Penjualan, Website
Actions (login required)
View Item |