ASHAR, FADIL AL (2020) PERANCANGAN BRANDING PADA KEDAI KOPI CLUB LAWAS. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. Cover.pdf Download (303kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02. Bab I.pdf Restricted to Registered users only Download (125kB) |
||
Text (BAB II)
03. Bab II.pdf Restricted to Registered users only Download (163kB) |
||
Text (BAB III)
04. Bab III.pdf Restricted to Registered users only Download (254kB) |
||
Text (BAB IV)
05. Bab IV.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
06. Bab V.pdf Restricted to Registered users only Download (694kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (86kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (197kB) |
Abstract
Nowadays, the appearance of a brand or product is one of the attractions, and has the ability to attract consumers to buy products. Branding can show the image to be conveyed or displayed from existing products or businesses, as well as providing distinctive features or distinguishing between one another. In making this branding design work, the writer collaborates with one coffee shop in South Tangerang named Kedai Kopi Club Lawas, where the coffee shop has a "retro" theme for lovers of old motorcycles and antiques. In the design of the Kedai Kopi Club Lawas branding, the focus is on forming a coffee shop brand through making illustrations that are in accordance with the Kedai Kopi Lawas brand concept, as well as branding activities carried out by applying to the media needs of the Kedai Kopi Club Lawas. Key Word: Branding, Kedai Kopi Club Lawas, Retro Sekarang ini, penampilan dari sebuah merek maupun produk menjadi salah satu daya tarik, serta mempunyai dapat menarik minat konsumen untuk membeli produk. Branding dapat menunjukan citra yang ingin disampaikan atau ditampilkan dari produk atau pun usaha yang ada, serta memberikan ciri khas atau pembeda antara yang satu dengan yang lainnya. Dalam pembuatan karya perancangan branding ini, penulis melakukan kerjasama dengan salah satu kedai kopi yang berada di Tangerang Selatan bernama Kedai Kopi Club Lawas, dimana kedai kopi tersebut bertemakan “retro” untuk pecinta motor tua dan barang antik. Pada perancangan branding Kedai Kopi Club Lawas ini, difokuskan dalam membentuk brand kedai kopi melalui pembuatan ilustrasi yang sesuai dengan konsep brand Kedai Kopi Club Lawas, serta kegiatan branding yang dilakukan dengan cara menerapkan pada kebutuhan media pada Kedai Kopi ClubLawas. Kata Kunci: Branding, Kedai Kopi Club Lawas, Retro
Actions (login required)
View Item |