ZAHROWI, MUHAMAD IMAM (2020) PERANCANGAN MEDIA PROMOSI WOMANTALK.COM SEBAGAI MEDIA INFORMASI PEREMPUAN INDONESIA. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
COVER.pdf Download (250kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (125kB) |
||
Text (BAB II)
BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (134kB) |
||
Text (BAB III)
BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (400kB) |
||
Text (BAB IV)
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (734kB) |
||
Text (BAB V)
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (293kB) |
||
Text (BAB VI)
BAB 6.pdf Restricted to Registered users only Download (33kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (78kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (271kB) |
Abstract
The visual role in promotion is needed in all fields of life. Visuals in promotion influence by a form that describes and differentiates a brand. Differentiate brands or differentiate one brand from other competitors' brands, so that the comparison can be seen and felt prominently in order to be remembered by the public. Digital media news portals for women use promotions that have been started from digital media and spread to social media that is easy to reach for all Indonesian people. The purpose of this design is to provide a new visual that can later be used to promote the women's news portal Womantalk.com so that it can be more enjoyed by readers in various circles on social media. For this reason, the method used in this design is to make promotions in social media Instagram with illustrations as explanatory media in the delivery of information delivered. Keyword: Advertising, Promotion, Social media Peran visual dalam promosi sangatlah dibutuhkan dalam segala bidang dikehidupan. Visual dalam promosi berpengaruh oleh suatu bentuk yang menggambarkan dan mendiferensiasikan suatu brand. Mendiferensiasikan brand atau membedakan satu brand dari brand kompetitor lainya, sehingga dapat terlihat dan dirasakan menonjol perbandingnya agar bisa diingat oleh masyarakat. Portal berita media digital untuk perempuan menggunakan promosi-promosi yang sudah di mulai dari media digital serta merambah kepada media sosial yang mudah untuk dijangkau seluruh masyarakat Indonesia. Tujuan perancangan ini dilakukan untuk memberikan visual baru yang nantinya bisa digunakan untuk mempromosikan portal berita perempuan Womantalk.com agar bisa lebih dinikmati oleh pembaca dalam berbagai kalangan di media sosial. Untuk itu metode yang digunakan dalam perancangan ini yaitu membuat promosi dalam media soial instagram dengan ilustrasi sebagai media penjelas dalam penyampaian informasi yang disampaikan. Kata kunci: Promosi, media sosial, Instagram
Actions (login required)
View Item |