ALFARIZI, AFSAL AGUS (2022) REVIEW JURNAL PENERAPAN METODE QOS (QUALITY OF SERVICE) PADA JARINGAN KABEL DAN NIRKABEL. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (JURNAL MAHASISWA)
KOMPRE+41517010125+AFSALAGUSALFARIZI.pdf Restricted to Registered users only Download (552kB) |
Abstract
Currently, in the implementation of computer networks, management really needs to be done in order to optimize the network itself. Therefore, it is necessary to conduct a Quality Of Service (QoS) analysis on a regular basis to obtain an optimal network. Quality of Service (QoS) is the ability of a network to provide good service by providing bandwidth, overcoming jitter and delay. QoS parameters are latency, jitter, packet loss, throughput. Quality of Service (QoS) is largely determined by the quality of the network used. The results of the Quality Of Service (QoS) measurement can be concluded that the quality of a network is included in the GOOD, MEDIUM and BAD categories. Key words: Jaringan Komputer, Quality Of Service, Throughput, Delay, Packet Loss Saat ini dalam implementasinya jaringan komputer sangat butuh dilakukan manajemen guna optimalimalisasi jaringan itu sendiri. Maka dari itu perlu dilakukan analisis Quality Of Service (QoS) secara berkala untuk mendapatkan jaringan yang optimal. Quality of Service (QoS) adalah kemampuan suatu jaringan untuk menyediakan layanan yang baik dengan menyediakan bandwidth, mengatasi jitter dan delay. Parameter QoS adalah latency, jitter, packet loss, throughput. Quality Of Service (QoS) sangat ditentukan oleh kualitas jaringan yang digunakan. Hasil dari pengukuran Quality Of Service (QoS) dapat disimpulkan kualitas dari sebuah jaringan tersebut, apakah termasuk dalam kategori BAGUS, SEDANG dan JELEK. Kata kunci: Jaringan Komputer, Quality Of Service, Throughput, Delay, Packet Loss
Actions (login required)
View Item |