ANALISA BRAND VALUE CHAIN FUJITEC

SITINJAK, MANUNTUN (2007) ANALISA BRAND VALUE CHAIN FUJITEC. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.

[img] Text (Cover)
01HALAMAN Judul.pdf

Download (727kB)
[img] Text (Lembar Pengesahan)
02Lembaran Pengesahan.pdf

Download (591kB)
[img] Text (Pernyataan)
03PERNYATAAN.pdf

Download (593kB)
[img] Text (Abstract)
04ABSTRACT eNGLISH.pdf

Download (600kB)
[img] Text (Abstrak)
05ABSTRAK.pdf

Download (596kB)
[img] Text (Kata Pengantar)
06Kata Pengantar - Daftar ISI TABEL GAMBAR Lamp.pdf

Download (1MB)
[img] Text (Bab 1-5)
07BAB I-V & Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (10MB)

Abstract

In recent world of marketing and business competition,”BRANDING” is one of the most important activities. A brand has to be nurtured as a plant and built as a house. The more it is looked after, built and made more attractive, the more a brand will have a higher value in its genuine meaning. In an effort to build a brand, it needs to be smart in terms of reliable approach, so that any branding investment will not be wasted but will produce multiplied results. In this regard, CBBE is one of the most interesting concepts to apply. Costumer Based Brand Equity (CBBE) offers the Brand Value Chain approach as a model to measure brand value stages from marketing programs as sources of CBBE to market performance parameters as outcomes. The sources and outcomes are linked by the customer mindset which shows what happens in the mind of customer towards a brand as a result of a marketing program. With this approach, marketing programs are then able to direct to effective brand building efforts. Fujitec as one of a local brand of electronics and home appliances products in Indonesia has been present since 1983. It is about time for Fujitec to be armed with proper branding weapons. Brand Value Chain analysis of Fujitec shows that its CBBE value is positive. Yet, its current marketing programs are still not putting CBBE as a main consideration. Columbia as the owner of Fujitec has to make integrated efforts on brand building with CBBE approach as the main tool. A proper use of the CBBE concept will assure maximum outcomes of the marketing program investment in form of continuously stronger brand which in turn will improve its market performance and the Fujitec brand value itself. Dalam dunia marketing dan persaingan usaha dewasa ini, ”BRANDING” merupakan salah satu aktivitas yang sangat penting. Brand atau merek harus dirawat dan dibangun layaknya seperti merawat tanaman dan membangun suatu rumah. Semakin dirawat, dibangun dan dipercantik, maka Brand akan semakin menghasilkan dan memberi nilai jual yang lebih tinggi dalam arti yang sebenarnya. Dalam upaya membagun merek, diperlukan kecerdikan dengan konsep yang dapat dipercaya sehingga investasi yang dilakukan tidak sia-sia, tetapi memberikan hasil yang berlipat ganda. Dalam hal ini, CBBE merupakan salah satu konsep yang menarik untuk diterapkan. Costumer Based Brand Equity (CBBE) menawarkan Brand Value Chain sebagai model untuk mengukur keterkaitan antara marketing program sebagai sumber CBBE dengan market performance sebagai hasilnya. Keterkaitan ini dijembatani oleh customer mindset yang menyatakan apa yang terjadi di benak konsumen atas suatu merek dengan adanya marketing program. Dengan pendekatan ini maka marketing program dapat diarahkan pada upaya-upaya pembangunan merek yang tepat. Fujitec sebagai salah satu merek produk elektronik dan peralatan rumah tangga yang telah hadir di Indonesia sejak tahun 1983, sudah saatnya dipersenjatai dengan upaya-upaya branding yang tepat. Penerapan Brand Value Chain dalam menganalisa brand Fujitec menunjukkan bahwa Fujitec telah mempunyai CBBE yang positif. Namun demikian, marketing program yang ada saat ini belum menjadikan CBBE sebagai pertimbangan utama. Columbia sebagai pemilik Fujitec harus melakukan upaya-upaya terpadu dalam pembangungan merek (brand building) dengan pendekatan CBBE sebagai alat utamanya. Dengan demikian investasi yang ditanamkan untuk marketing program akan menghasilkan brand yang semakin kuat yang pada gilirannya meningkatkan market performance dan nilai brand Fujitec itu sendiri.

Item Type: Thesis (S2)
Call Number CD: CDT-551-07-069
NIM/NIDN Creators: 5510412-090
Uncontrolled Keywords: mps, manajemen pemasaran
Subjects: 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum
Divisions: Pascasarjana > Magister Manajemen
Depositing User: MELATI CAHYA FITRIANI
Date Deposited: 19 Jul 2022 06:56
Last Modified: 19 Jul 2022 06:56
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/65447

Actions (login required)

View Item View Item