YUNIAR, NUR FAJRIATI (2020) ANALISA DAN PERANCANGAN SISTEM PENJUALAN (Studi Kasus: Pt. Smartindo Integrasi System). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (301kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (42kB) |
||
Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (158kB) |
||
Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (23kB) |
||
Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (80kB) |
||
Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) |
||
Text (BAB VI)
07 Bab 6.pdf Restricted to Registered users only Download (23kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (76kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (224kB) |
Abstract
Customer service is one of the factors that underlie customers in purchasing products. A good service gives customer satisfaction. Customer satisfaction can be determinant in business activities. Some companies still have problems relating to customer service, which is data processing has not been integrated, and no system that helps customers communicate with the company. So it's difficult for a customer to monitoring his order progress, or for requesting after-sales service. It canreduce the customer's loyalty to the company that can make the customers turn to the competitors. The solution given in this case is its need a sales system which would provide service to the needs of customers. Its goal is to maintain company relations with the customers and increase customer loyalty to the company. The system analysis used in finding system needs related to customer service is by using the fishbone analysis. The concept of this system produces service information on sales orders, after-sales service, product updates, and account receivable. Keywords: Information System, Sales, Services, Fishbone, Prototype Pelayanan kepada pelanggan merupakan salah satu faktor yang mendasari pelanggan dalam membeli produk. Pelayanan yang baik akan memberikan kepuasan kepada pelanggan. Kepuasan pelanggan dapat menjadi penentu dalam kegiatan bisnis. Pada beberapa perusahaan masih memiliki masalah berkaitan dengan pelayanan kepada pelanggan, dimana pengolahan data yang belum terintegrasi dan tidak adanya sistem yang membantu pelanggan untuk berkomunikasi dengan pihak perusahaan. Sehingga menyulitkan pelanggan ketika ingin mengetahui progress pesanan nya, maupun saat akan mengajukan layanan purna jual. Hal ini dapat menurunkan loyalitas pelanggan terhadap perusahaan yang dapat mengakibatkan berpindah nya pelanggan pada pesaing. Solusi yang diberikan dalam hal ini adalah perlu nya sistem penjualan yang akan menyediakan pelayanan terhadap kebutuhan pelanggan. Tujuan nya adalah untuk menjaga hubungan perusahaan dengan pelanggan dan meningkatkan loyalitas pelanggan pada perusahaan. Analisa sistem yang digunakan dalam menemukan kebutuhan sistem berkaitan dengan pelayanan terhadap pelanggan adalah dengan menggunakan metode analisis Fishbone. Konsep sistem ini menghasilkan informasi pelayanan atas order penjualan, purna jual, pembaharuan data produk, dan informasi piutang pelanggan. Kata kunci: Sistem Informasi, Penjualan, Pelayanan, Fishbone, Prototype.
Actions (login required)
View Item |