AZIZ, IBNUL (2019) SOSIALISASI E-COMMERCE TOKOPEDIA DAN GO-FOOD TERHADAP GURU SDN 03 KEMBANGAN SELATAN. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (JURNAL MAHASISWA)
Jurnal Ibnul Aziz.pdf Restricted to Registered users only Download (239kB) |
Abstract
This socialization supports to provide knowledge about the role of online shops (E-commerce) for the beginner level for SDN 03 Kembangan Selatan teachers who do not have online shops or have associations in promoting their products yet. Tokopedia and Go-Food are two applications that are socialized. The method used is direct presentation and practice in the use of Ecommerce. Training on managing online store websites for teachers is needed in supporting product marketing and increasing the income of teachers or business owners. In this way business owners have new knowledge about information technology especially in managing online store websites as one of the marketing media. By having an online store website, you will be able to reduce promotional costs which usually use printed promotional media, such as brochures, catalogs, magazine advertisements and others that require high costs. In addition, online stores have a wide reach to reach potential buyers. The existence of an online store website will help the development of business marketing and can increase sales. Keywords : Socialization, Online, E-commerce, School, Teacher and Marketing Sosialisasi ini bertujuan untuk memberikan pengetahuan tentang peran toko online (Ecommerce) untuk tingkat pemula bagi guru-guru SDN 03 Kembangan Selatan yang belum memiliki toko online atau memiliki kendala dalam memasarkan produknya. Tokopedia dan Go-Food adalah dua aplikasi yang di sosialisasikan. Metode yang dilakukan adalah presentasi dan praktek langsung dalam penggunaan Ecommerce. Pelatihan pengelolaan website toko online bagi guru-guru sangat dibutuhkan dalam menunjang pemasaran produk dan menambah penghasilan para guru atau pemilik usaha. Dengan cara tersebut pemilik usaha memiliki pengetahuan baru mengenai teknologi informasi khususnya dalam mengelola website toko online sebagai salah satu media pemasaran. Dengan memiliki website toko online, dapat menekan biaya promosi yang biasanya menggunakan media promosi cetak, seperti: brosur, katalog, iklan majalah dan lain-lain yang membutuhkan biaya yang tinggi. Selain itu toko online memiliki jangkauan yang luas untuk menjangkau calon pembeli. Adanya website toko online akan membantu pengembangan pemasaran usaha dan dapat meningkatkan penjualan. Kata Kunci : Sosialisasi, Online, E-commerce, Guru, Sekolah dan Pemasaran
Actions (login required)
View Item |