HUTAGAOL, ALBERTO (2019) MEMAKSIMALKAN PENGGUNAAN MICROSOFT OFFICE DALAM PEMBELAJARAN. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (JURNAL MAHASISWA)
JURNAL PPM ALBERTO.pdf Restricted to Registered users only Download (761kB) |
Abstract
The rapid development of IT technology can help humans in completing human work in all fields. For example, in the education sector there is management of student administration that needs to be managed appropriately. Good administrative management has an impact on improving the performance of an agency. Microsoft Excel (number processor) and Microsoft Word (word processor) are part of Microsoft Office which is often used to handle office administration. The maximum use of features can help simplify and speed up in handling administrative management. Many formulas in Microsoft Excel can be used to process student data both biodata and value data. The mail merge feature is a combination of Microsoft Excel and Microsoft Word that can be used to make reports quickly and precisely. Key words: research, guidance, computer science, universitas mercu buana Perkembangan teknologi IT yang pesat dapat membantu manusia dalam menyelesaikan pekerjaan manusia di segala bidang. Sebagai contoh, dalam bidang pendidikan terdapat pengelolaan administrasi siswa yang perlu dikelola dengan tepat. Pengelolaan administrasi yang baik berdampak pada peningkatan kinerja dari sebuah instansi. Microsoft Excel (pengolah angka) dan Microsoft Word (pengolah kata) merupakan bagian dari Microsoft Office yang sering digunakan untuk menangani administrasi perkantoran. Pemanfaatan fitur yang maksimal dapat membantu mempermudah dan mempercepat dalam menangani pengelolaan administrasi. Banyak formula pada Microsoft Excel yang dapat digunakan untuk pengolahan data – data siswa baik biodata maupun data nilai. Fitur mail merge merupakan penggabungan Microsoft Excel dan Microsoft Word yang dapat digunakan untuk membuat laporan secara cepat dan tepat. penelitian, panduan, ilmu komputer, universitas mercu buana
Actions (login required)
View Item |