SIMORANGKIR, JOSHUA SIHOL DAME (2017) ANALISIS KINERJA SIMPANG BERSINYAL DI SIMPANG EMPAT JALAN BINTARO UTAMA 3 – JALAN BINTARO UTAMA 3A – JALAN PONDOK BETUNG RAYA – JALAN WR SUPRATMAN. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1 Hal Cover.pdf Download (364kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2 Abstrak.pdf Download (62kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
3 BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (302kB) |
||
Text (BAB II)
4 BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB III)
5 BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (290kB) |
||
Text (BAB IV)
6 BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (865kB) |
||
Text (BAB V)
7 BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (72kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA DAN LAMPIRAN)
8 Daftar Pustaka _ Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Intersection at Jalan Bintaro Utama 3-3A South Tangerang is one intersection that connects the city of South Tangerang to South Jakarta. The number of private vehicles and public transport vehicles operating in the intersection point and also the behavior of drivers of commercial vehicles that ascending / down passengers at any place so as to make a queue of vehicles toward the intersection, especially during rush hour (peak hour). This study aims to analyze the performance of signalized intersection at Jalan Bintaro Utama 3-3A and provide alternative solutions to problems using the Indonesian Highway Capacity Manual (IHCM) 1997. The results of the analysis of existing data, obtained Level of Service (LOS) E meaning of the delay is high, indicating a long cycle and the ratio of high vehicle indicated by the length of the cycle time is 136 seconds (2 minutes 16 seconds) with a 2-phase traffic the degree of saturation (DS) is 0,90 which already exceeds the number required by MKJI 1997 which is less than 0,85. Alternative solution that used in the study is to changes traffic light cycle times. Indicators in assessing the performance seen from the intersection of the intersection delay. Keywords: Level Of Service, intersection, degree of saturation, the cycle time Simpang bersinyal pada Jalan Bintaro Utama 3 – 3A Tangerang Selatan merupakan salah satu simpang yang menghubungkan kota Tangerang Selatan menuju kota Jakarta Selatan. Banyaknya kendaraan pribadi dan kendaraan umum yang beroperasi di titik simpang tersebut dan juga perilaku pengemudi kendaraan umum yang menaik/menurunkan penumpang di sembarang tempat sehingga membuat antrian kendaraan menuju persimpangan, terutama pada jam sibuk (peak hour). Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis kinerja simpang bersinyal pada Jalan Bintaro Utama 3-3A Tangerang Selatan dan memberikan alternatif pemecahan masalah dengan menggunakan metode Manual Kapasitas Jalan Indonesia (MKJI) 1997. Hasil analisis data eksisting, didapatkan Level Of Service (LOS) E yang berarti nilai tundaan yang tinggi, menunjukkan waktu siklus yang panjang dan rasio kendaraan yang tinggi ditunjukkan dari panjangnya waktu siklus yaitu 136 detik (2 menit 16 detik) dengan 2 fase lalu lintas dengan nilai derajat kejenuhan (DS) yaitu 0,90 yang sudah melebihi angka yang disyaratkan oleh MKJI 1997 yaitu kurang dari 0,85. Alternatif pemecahan masalah yang digunakan dalam penelitian yaitu dengan perubahan waktu siklus lampu lalu lintas. Indikator dalam menilai kinerja simpang dilihat dari tundaan simpang. Kata Kunci : Level Of Service, simpang bersinyal, derajat kejenuhan, waktu siklus
Actions (login required)
View Item |