ANALISIS PERBANDINGAN DARI FAKTOR PEMBANGUN TRUST ONLINE E-COMMERCE ANTARA POTENTIAL CUSTOMER DAN REPEAT CUSTOMER DI INDONESIA

WIDJANARKO, BAMBANG (2008) ANALISIS PERBANDINGAN DARI FAKTOR PEMBANGUN TRUST ONLINE E-COMMERCE ANTARA POTENTIAL CUSTOMER DAN REPEAT CUSTOMER DI INDONESIA. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.

[img]
Preview
Text (Cover)
cover.pdf

Download (116kB) | Preview
[img] Text (Bab 1-6)
bab 1-6.pdf
Restricted to Registered users only

Download (767kB)
[img] Text (Daftar Pustaka)
daftar pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (75kB)

Abstract

An Analysis Comparison of Online Trust Building Factors between Potential Customers and Repeat Customers on Indonesia’s E-Commerce Market While vendors on the Internet may have enjoyed an increase in the number of clicks on their Web sites, they have also faced disappointments in converting these clicks into purchases. Lack of trust is identified as one of the greatest barriers inhibiting Internet transactions. Thus, it is essential to understand how trust is created and how it evolves in the Electronic Commerce (EC) context throughout a customer’s purchase experience with an Internet store. As the first step in studying the dynamics of online trust building, this research aims to compare online trust-building factors between potential customers and repeat customers. For this purpose, we classify trust in an Internet store into potential customer trust and repeat customer trust, depending on the customer’s purchase experience with the store. We find that trust building differs between potential customers and repeat customers in terms of antecedents. We also compare the effects of shared antecedents on trust between potential customers and repeat customers. We find that customer satisfaction has a stronger effect on trust building for repeat customers than other antecedents. We discuss the theoretical reasons for the differences and the implications of our research. Keywords: Trust, Online customer, Internet vendor, Purchase experience Analisis Perbandingan Dari Faktor Pembangun Trust Online Antara Potential Customer Dan Repeat Customer pada pasar e-commerce di Indonesia Ketika vendor di internet mungkin asik memantau banyaknya peningkatan kunjungan pelanggan disitusnya, tapi mereka juga menghadapi kekecewaan dalam mengubah fenomena kunjungan ini mengubah menjadi proses penjualan. Kekurangan faktor trust dikenali sebagai satu rintangan terbesar yang menghambat transaksi internet. Demikian adalah sangat penting untuk memahami bagaimana kepercayaan diciptakan dan bagaimana menyusun hal tersebut di perdagangan elektronik ( EC ) dan konteks hubungannya pengalaman pembelian pelanggan dengan toko online di internet. Sebagai langkah awal dalam mempelajari dinamika dari membangun kepercayaan transaksi online, tujuan riset ini untuk membandingkan faktor-faktor pembangun kepercayaan transaksi online antara potential customer dan repeat customer. Untuk maksud dan tujuan ini, kita menggolongkan kepercayaan di toko online internet ke dalam kepercayaan di sisi potential customer dan kepercayaan repeat customer, tergantung pada pengalaman pelanggan melakukan pembelian dengan toko tersebut. Kita temukan bahwa membangun kepercayaan itu berbeda diantara potential customer dan repeat customer terkait dengan syarat-syarat terdahulu. Kita juga membandingan efek bersama pada kepercayaan diantara potential customer dan repeat customer. Kita menemukan kepuasan pelangganan memiliki efek kuat pada membangun kepercayaan untuk repeat customer dari yang lain terdahulu, diskusikan dengan alasan pertimbangan teoritis untuk perbedaan dan implikasi maksud dari riset ini. Kata Kunci : Kepercayaan, Online customer, Perdagangan di Internet, Pengalaman pembelian.

Item Type: Thesis (S2)
Call Number CD: CDT-551-08-010
NIM/NIDN Creators: 55105110017
Uncontrolled Keywords: Trust, Online customer, Internet vendor, Purchase experience, Kepercayaan, Online customer, Perdagangan di Internet, Pengalaman pembelian, MPS, Manajemen Pemasaran
Subjects: 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum
Divisions: Pascasarjana > Magister Manajemen
Depositing User: ORYZA LUVITA
Date Deposited: 24 May 2022 03:00
Last Modified: 15 Jul 2022 03:10
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/61629

Actions (login required)

View Item View Item