MAHYUDIN, SABRI (2008) ANALISIS KEPUTUSAN KONSUMEN MEMBELI PRODUK PERUMAHAN DI KOTA CILEGON. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.
|
Text (Cover)
cover.pdf Download (72kB) | Preview |
|
Text (Bab 1-5)
bab 1-5.pdf Restricted to Registered users only Download (332kB) |
||
Text (Daftar Pustaka)
daftar pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (95kB) |
Abstract
The rapid development of a city is always going along with the population growth . It has an impact to the demand raising of housing product. In the development, this case has placed the housing product to be an industry that has a tight market competition. In order to win the competition , the developers are demanded to grow their product quality by knowing exactly what consumers are needed about the housing product . Through this research, it is done an analysis about consumers profile and consumers behaviour to the offering product . This research is proposed to find and to know the most dominant factor that influenced the consumers’ decision in buying a housing product. By using quantitative method , this research is done to 123 consumers of housing that spread about 13 developers in the area of cilegon city. Based on the research, it is concluded that the most dominant factor which influenced consumers’ decision in chosing a housing product , in sequence, are location, price, facility, depelopers services, developers credibility, house desighn,and gift or prize for the consumers that buy the product. Key words : developers, consumers and housing Pesatnya pertumbuhan suatu kota, senantiasa beriringan dengan pertumbuhan penduduknya, yang berdampak terhadap peningkatan permintaan akan produk perumahan. Pada perkembangannya, hal ini telah menempatkan produk perumahan menjadi suatu industri yang memiliki persaingan pasar yang begitu ketat. Untuk dapat memenangkan persaingan, para pengembang dituntut untuk senantiasa meningkatkan kualitas produk yang ditawarkan, dengan benar-benar mengetahui apa yang dikehendaki oleh konsumen mengenai produk perumahan yang diinginkannya. Melalui kajian ini, dilakukan suatu analisa profil konsumen dan prilaku konsumen terhadap produk yang ditawarkan, yang ditujukan untuk menemukenali faktor yang paling dominan mempengaruhi keputusan konsumen dalam membeli produk perumahan. Dengan menggunakan metoda kuantitatif, penelitian dilakukan terhadap 123 orang konsumen perumahan yang tersebar di 13 pengembang di wilayah kota Cilegon. Berdasarkan hasil kajian, diperoleh kesimpulan bahwa faktor yang paling dominan mempengaruhi keputusan konsumen dalam memilih produk perumahan secara berurut adalah lokasi rumah, harga rumah, fasilitas perumahan, pelayanan dari pihak pengembang, kredibilitas pengembang, design rumah yang ditawarkan, serta hadiah yang diperoleh jika membeli produk perumahan yang ditawarkan. Kata kunci : pengembang, konsumen, perumahan
Item Type: | Thesis (S2) |
---|---|
Call Number CD: | CDT-551-08-026 |
NIM/NIDN Creators: | 1310301-057 |
Uncontrolled Keywords: | pengembang, konsumen, perumahan, developers, consumers and housing, MPS, Manajemen Pemasaran |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum |
Divisions: | Pascasarjana > Magister Manajemen |
Depositing User: | ORYZA LUVITA |
Date Deposited: | 23 May 2022 04:32 |
Last Modified: | 15 Jul 2022 04:06 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/61529 |
Actions (login required)
View Item |