ANALISA BUDAYA PERUSAHAAN

HARSANTI, SILVANA (2008) ANALISA BUDAYA PERUSAHAAN. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.

[img] Text (Thesis Full)
TA Silvana Harsanti.pdf
Restricted to Registered users only

Download (5MB)

Abstract

Nowadays the business competition is going greater and greater. A company has to built a strong foundation in order to win that kind of competition. Company culture is one of the aspect in the foundation. In this thesis, I will explore which company culture that suit PT SMF the best to deal with its business competition. In order to examine which company culture will suit the need, I use Organization Culture Assessment Instrument (OCAI). Using OCAI we can identify which company culture is the dominant one at the present and which one will be the target culture. After I got the result from OCAI, I then bring the result to a limited discussion group to get culture consensus from all management level. After I got the culture consensus then I develop a strategy to deal with the gap between current culture and recommended culture so that the target culture could be reach. Finally when the target culture has been developed and we got full support from the top management and all other management, hopefully the company could win the business competition. Pada era persaingan bisnis yang semakin ketat, diperlukan dasar yang kuat sehingga perusahaan mampu memenangkan persaingan tersebut. Budaya perusahaan merupakan salah satu hal yang wajib dimiliki perusahaan sebagai senjata untuk bersaing. Pada karya akhir ini dikupas mengenai budaya apakah yang terbaik dan sesuai untuk PT. SMF dalam menghadapi persaingan bisnisnya. Untuk mengetahui budaya yang sesuai, digunakan Organization Culture Assessment Instrument (OCAI). Dengan OCAI dapat diketahui budaya yang dominan yang terjadi saat ini maupun budaya yang diharapkan. Tidak berhenti pada OCAI, hasil temuan kemudian dijadikan acuan dalam kelompok diskusi terbatas untuk mendapatkan budaya konsensus dari seluruh level manajemen. Setelah diketahui budaya hasil konsensus maka dapat disusun suatu strategi untuk mengatasi kesenjangan antara budaya yang terjadi dan juga rekomendasi agar tercipta budaya yang telah disepakati bersama. Pada akhirnya dengan terciptanya budaya perusahaan yang disepakati secara bersama disertai dengan dukungan penuh dari pimpinan dan seluruh level manajemen, perusahaan diharapkan menjadi tangguh dan mampu untuk memenangkan persaingan bisnis.

Item Type: Thesis (S2)
Call Number CD: CDT-551-08-078
NIM/NIDN Creators: 55106110014
Uncontrolled Keywords: budaya perusahaan, MSDM, Manajemen Sumber Daya Manusia
Subjects: 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum
Divisions: Pascasarjana > Magister Manajemen
Depositing User: ORYZA LUVITA
Date Deposited: 23 May 2022 02:55
Last Modified: 18 Jul 2022 03:18
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/61484

Actions (login required)

View Item View Item