ANALISIS KOMPETENSI MANAJER PROPERTI DI P.T. COLLIERS INTERNATIONAL INDONESIA

PRASETYANTO, YODYA N. (2009) ANALISIS KOMPETENSI MANAJER PROPERTI DI P.T. COLLIERS INTERNATIONAL INDONESIA. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.

[img]
Preview
Text (COVER)
Cover.pdf

Download (31kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
Abstract_DaftLamp.pdf

Download (85kB) | Preview
[img] Text (BAB 1)
BAB I PENDAHULUAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (113kB)
[img] Text (BAB 2)
BAB II DESKRIPSI PERUSAHAAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (512kB)
[img] Text (BAB 3)
BAB III KAJIAN PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (164kB)
[img] Text (BAB 4)
BAB IV METODE ANALISA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (134kB)
[img] Text (BAB 6)
BAB VI KESIMPULAN _ REKOMENDASI.pdf
Restricted to Registered users only

Download (43kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (30kB)

Abstract

Competency Level of Strata Title Mall’s Property Manager was under market’s standard. It doesn’t meet between supply and demand. Strata Title Mall space supply is increase almost 600% since 2003, but its Property Manager’s supply couldn’t follow. Hijacking phenomena on Property Manager become an usual thing nowadays and occurring high cost headcount. The cost that was spent is too high comparing the Manager’s Quality. PT Colliers International Indonesia, that provide System & Human Resource for Strata Title Mall, especially Property Manager, have to make an effort for creating strategy for covering the gap of competency’s lack. This Thesis will analyze the gap of competencies level of Property Manager through evaluation method, explorative – descriptive analysis, including Behavioral Event Interview Technique, which will be implemented to all Stake Holder of this business. This method presents evaluation of Property Manager’s Behavior Indicator which be benchmarked to standard of Colliers’, Competitor Company, Shopping Mall Association, and Course Provider for getting its gap that have to be covered with management system’s improvement & development. Results of this research will be submitted as recommendation for company to build strategy up for achieving Property Manager’s Competency significant improvement and ready for market’s challenge. Tingkat kompetensi rata-rata Manajer Properti Pusat Belanja sistem kepemilikan masih dibawah standar kebutuhan pasar sehingga terjadi persaingan tidak sehat dengan munculnya bajak membajak diantara konsultan pengelola gedung dan perusahaan pengembang. Di lain pihak, pembangunan Pusat Belanja sistem kepemilikan meningkat enam kali lipat dalam lima tahun terakhir dan tidak terkejar oleh ketersediaan manajer pengelolanya. PT Colliers International Indonesia (PT CII) sebagai konsultan penyedia sistem dan SDM Manajer Properti berupaya menyusun strategi pengembangan untuk mengejar tingkat kompetensi agar sesuai dengan kebutuhan pasar. Karya Akhir ini menganalisa kekurangan kompetensi Manajer Properti dengan metode evaluasi yang eksploratif deskriptif melalui teknik wawancara normative dan Behavior Event Interview (BEI) kepada para stakeholder bisnis ini. Dari Metode ini akan didapat hasil penilaian Indikator Perilaku dari para Manajer Properti yang kemudian dibandingkan dengan standar dari PT CII, perusahaan pesaing, Asosiasi Pusat Belanja dan Penyedia Pelatihan. Perbandingan ini memunculkan kesenjangan yang harus ditutup dengan melakukan perbaikan dan pengembangan dalam sistem manajemen perusahaan. Analisa ini akan menghasilkan rekomendasi yang memberikan masukan kepada perusahaan dalam menyusun strategi pengembangan dengan tujuan akhir menaikkan tingkat kompetensi Manajer Properti agar siap diterjunkan ke pasar.

Item Type: Thesis (S2)
Call Number CD: CDT-551-09-052
NIM/NIDN Creators: 5510411034
Uncontrolled Keywords: eksploratif deskriptif, Behavior Event Interview, msdm, manajemen sumber daya manusia
Subjects: 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum
Divisions: Pascasarjana > Magister Manajemen
Depositing User: MYTHA ALVIANA SARI
Date Deposited: 10 May 2022 05:19
Last Modified: 13 Jul 2022 04:29
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/60917

Actions (login required)

View Item View Item