HANDRAYADI, HERRY (2011) STRATEGI PEMASARAN UNTUK MEMPERTAHANKAN POSISI PEMIMPIN PASAR OBAT ANTI TUBERKULOSIS PT SANDOZ INDONESIA. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.
|
Text (Cover)
cover-DAFTAR ISI.pdf Download (71kB) | Preview |
|
|
Text (Abstrak)
abstract.pdf Download (102kB) | Preview |
|
Text (Bab 1)
BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (87kB) |
||
Text (Bab 2)
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (151kB) |
||
Text (Bab 3)
BAB III..pdf Restricted to Registered users only Download (170kB) |
||
Text (Bab 4)
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (74kB) |
||
Text (Bab 5)
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (190kB) |
||
Text (Bab 6)
BAB VI.pdf Restricted to Registered users only Download (57kB) |
||
Text (Bab 7)
BAB VII.pdf Restricted to Registered users only Download (46kB) |
||
Text (Daftar Pustaka)
DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (24kB) |
Abstract
The purpose of this study was to evaluate the strategies that made by PT. Sandoz Indonesia for anti-tuberculosis products, especially Fixed Dose Combination (FDC) group and propose alternative strategies to be implemented in the future. Research in this thesis uses a qualitative descriptive s methodology which is equipped with a study of data from internal and external companies. The author identifies the factors internal and external factors to get the strengths, weaknesses, opportunities and threats of Sandoz anti TB Drugs. Based on the TOWS analysis, the authors develop an alternative marketing strategy for this product group of anti-TB drugs Sandoz. There are several recommendations presented the author as an alternative strategy that is, the brand in order to reinforce anti-TB drug brands, soon launched a second brand of Rimstar ® and Rimactazid ®, an organization seeking to maximize cooperation with the medical profession, increased salesmanship with Sandoz Selling Excellence program and expansion of coverage doctors towards general practitioners and internist. Keywords: fixed-dose combinations, qualitative descriptive method, TOWS analysis Tujuan dari penelitian ini adalah melakukan evaluasi mengenai strategi yang dilakukan PT Sandoz Indonesia untuk produk anti TB terutama kelompok obat Kombinasi Dosis Tetap (KDT) sekarang dan mengajukan strategi alternatif untuk diterapkan di masa depan. Penelitian pada tesis ini menggunakan metodologi kualitatif deskriptif yang dilengkapi dengan kajian data dari internal dan eksternal perusahaan. Penulis mengindentifikasi faktor-faktor internal dan eksternal untuk mendapatkan faktor- faktor kekuatan, kelemahan, kesempatan dan ancaman dari kelompok produk anti TB Sandoz. Berdasarkan analisis TOWS, penulis mengembangkan alternatif strategi pemasaran untuk kelompok produk ini obat-obat anti TB Sandoz. Ada beberapa rekomendasi yang disampaikan penulis sebagai alternatif strategi yaitu, Agar semakin menguatkan brand dalam kelompok obat anti TB Sandoz, segera meluncurkan brand kedua dari Rimstar® dan Rimactazid® , berusaha memaksimalkan kerjasama dengan organisasi profesi kedokteran, peningkatan keahlian menjual dengan program Sandoz Selling Excelence serta perluasan coverage dokter kearah dokter umum dan internist. Kata Kunci : kombinasi dosis tetap, kualitatif deskriptif, analisis TOWS
Item Type: | Thesis (S2) |
---|---|
Call Number CD: | CDT-551-11-029 |
NIM/NIDN Creators: | 55109110044 |
Uncontrolled Keywords: | kombinasi dosis tetap, kualitatif deskriptif, analisis TOWS, MPS, MANAJEMEN PEMASARAN |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum |
Divisions: | Pascasarjana > Magister Manajemen |
Depositing User: | MELATI CAHYA FITRIANI |
Date Deposited: | 25 Apr 2022 04:53 |
Last Modified: | 13 Jul 2022 04:28 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/60485 |
Actions (login required)
View Item |