ANGGRAINI, SYARAH (2019) PERANCANGAN VISUAL KAMPANYE ANCOL BEBAS KEMASAN STYROFOAM. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. Halaman judul.pdf Download (89kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2. Abstrak.pdf Download (110kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
3. Surat pernyataan.pdf Download (165kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
4. Lembar Pengesahan.pdf Download (181kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
5. Kata Pengantar.pdf Download (78kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
6. Daftar Isi.pdf Download (124kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR TABEL)
7. Daftar Tabel.pdf Download (94kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
8. Daftar Gambar.pdf Download (84kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR LAMPIRAN)
9. Daftar Lampiran.pdf Download (66kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
10. Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (84kB) |
||
Text (BAB II)
11. Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (228kB) |
||
Text (BAB III)
12. Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (137kB) |
||
Text (BAB IV)
13. Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (373kB) |
||
Text (BAB V)
14. Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
15. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (128kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
16. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (637kB) |
Abstract
Ancol is one example of tourist areas that are very crowded with visitors should certainly consider how to keep the environment clean and beautiful, especially in handling the problem of garbage. styrofoam containers that can be called as Timeless garbage because it is not easily unravel. It is important to share information about Styrofoam garbage to the community as an effort to preserve the environment of Styrofoam garbage. Many ways to convey the information, one of them by using social media is through Instagram. Disseminating and receiving information can be done easily with Instagram especially in the current millennial circles. Instagram is a reference for spreading information visually about the free, styrofoam-packed Ancol campaign. This report focuses on the visual design of the free Ancol campaign of Styrofoam packaging through social media Instagram as the main media. This design was made for teenagers especially millenials to provide their information to find out the adverse side of Styrofoam on the environment and health if used for long periods of time and invited them to more Love the environment and themself by not using or reducing the use of Styrofoam as a food container everyday. This campaign is expected to be a useful information for the millenials on the dangers of Styrofoam and as a reminder to always keep the environment in particular from Styrofoam waste. Key Word: Ancol, Campaign, Styrofoam, Social Media, Instagram Ancol adalah salah satu contoh kawasan wisata yang sangat ramai pengunjung tentu harus mempertimbangkan bagaimana cara menjaga lingkungannya agar tetap bersih dan asri, terutama dalam menangani masalah sampah wadah styrofoam yang bisa disebut sebagai sampah abadi karena tidak mudah terurai. Sangat penting berbagi informasi mengenai sampah styrofoam kepada masyarakat sebagai upaya untuk menjaga lingkungan dari sampah styrofoam. Banyak cara dalam menyampaikan informasi, Salah satunya dengan menggunakan sosial media yaitu melalu instagram. Menyebarkan dan menerima informasi dapat dilakukan dengan mudah dengan instagram khususnya pada kalangan millenial saat ini. Instagram menjadi acuan untuk menyebarkan informasi secara visual mengenai kampanye ancol bebas kemasan styrofoam. Laporan ini memfokuskan kepada perancangan visual kampanye ancol bebas kemasan styrofoam melalui sosial media Instagram sebagai media utama. Perancangan ini dibuat untuk remaja khususnya kaum millenial untuk meberikan informasi kepada mereka untuk mengetahui sisi buruk dari styrofoam terhadap lingkungan dan kesehatan jika digunakan dalam jangka waktu yang panjang serta mengajak mereka untuk lebih mencintai lingkungan dan diri sendiri dengan tidak menggunakan atau mengurangi penggunaan dari styrofoam sebagai wadah makanan sehari-hari. kampanye ini diharapkan menjadi sebuah informasi yang bermanfaat bagi kaum millenial mengenai bahaya dari styrofoam dan sebagai pengingat untuk selalu menjaga lingkungan khususnya dari limbah styrofoam. Kata Kunci: Ancol, Kampanye, Styrofoam, Sosial Media, Instagram
Actions (login required)
View Item |