RIZQULLAH, HANIFAH (2020) HUBUNGAN RELIGIUSITAS DENGAN AGRESI VERBAL PEMAIN DOTA 2 DALAM KONTEKS CYBER DAN REAL LIFE. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HALAMAN COVER)
01 Cover.pdf Download (461kB) | Preview |
|
Text (BAB 1)
02. Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (284kB) |
||
Text (BAB 2)
03. bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (433kB) |
||
Text (BAB 3)
04. Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (281kB) |
||
Text (BAB 4)
05. Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (367kB) |
||
Text (BAB 5)
06. Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (180kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (254kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (691kB) |
Abstract
This study aims to examine whether there is a relationship between religiosity and verbal aggression in the cyber and real-life context of DotA 2 players. The research method used is quantitative and using accidental sampling techniques. Respondents in this study were 490 people who were DotA 2 players aged 15-38 years and came from various regions in Indonesia. The measuring instrument used is the Revised Intrinsic / Extrinsic Religious Orientation Scales (I / ER Scales) which has been revised by Gorsuch and McPherson (1989) based on the original scale by Allport and Ross (1967) and the Verbal Aggressiveness Scale (VAS) by Infante and Wigley (1986). The data analysis technique used is the Rank-Spearman correlation technique. The results showed that there was no relationship between religiosity and verbal aggression in the cyber context of the DotA 2 players and there was a relationship between religiosity and verbal aggression in the real-life context of the DotA 2 players. And there was also a relationship between religiosity and age in the DotA 2 players. Keywords: Religiosity, Verbal Aggression, DotA 2 Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah terdapat hubungan antara Religiusitas dengan Agresi verbal dalam konteks cyber dan real-life pada pemain DotA 2. Jenis penelitian yang dilakukan adalah kuantitatif dengan menggunakan teknik sampling aksidental. Responden dalam penelitian ini berjumlah 490 orang yang merupakan pemain DotA 2 berusia 15 – 38 tahun dan berasal dari berbagai daerah di Indonesia. Alat ukur yang digunakan adalah Revised Intrinsic/Extrinsic Religious Orientation Scales (I/E-R Scales) yang telah direvisi oleh Gorsuch dan McPherson (1989) berdasarkan skala original oleh Allport dan Ross (1967) dan alat ukur Verbal Aggressiveness Scale (VAS) oleh Infante dan Wigley (1986). Teknik analisis data yang digunakan adalah Teknik korelasi Rank-Spearman. Hasil penelitian menunjukkan bahwa tidak terdapat hubungan antara Religiusitas dengan Agresi Verbal dalam konteks cyber pada pemain DotA 2 dan terdapat hubungan antara Religiusitas dengan Agresi Verbal dalam konteks real-life pada pemain DotA 2. Serta ditemukan pula hubungan antara Religiusitas dengan usia pada pemain DotA 2. Kata Kunci: Religiusitas, Agresi Verbal, DotA 2
Actions (login required)
View Item |