PUSPITA SARI, AMBAR (2020) EVALUASI KINERJA STASIUN BOGOR. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1.COVER.pdf Download (962kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (458kB) |
||
Text (BAB II)
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (517kB) |
||
Text (BAB III)
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (553kB) |
||
Text (BAB IV)
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (431kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (416kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Bogor Station (BOO) is a large class A type train station located in CiBogor, Central Bogor, Bogor. The station, which is located at an altitude of +246 meters, is included in the Operation Area I Jakarta. The station, which was built in 1881, has become a terminus station for Commuter Line KRL trips serving the Jabodetabek area, namely to Jakarta Kota Station, Angke Station, Kampung Bandan Station, and Jatinegara Station. Bogor Station has eight railway lines with line 3 as a straight double line from the direction of Jakarta Kota-Manggarai and also a single line for the direction of Cianjur-Padalarang and line 5 as a straight line for the double line from the direction of Manggarai-Jakarta Kota. Every research is generally carried out with a "research method" so that each step that will be carried out can be carried out as expected. The data analysis method used in this study is the Importance Performance Analysis (IPA) analysis method. From the results of research and data analysis, to improve services to passengers at Bogor Station, it is suggested that the following things: PT. KAI to increase the area of the building or extend the platform for main activities at the station if land is still available. The average service quality dimension for the performance of Bogor Station reaches a value of 3.55 from the highest score of 5, so on average it can be said that the performance for each dimension of service has reached the Good category. The average level of passenger satisfaction in each dimension reaches a value of 3.53 from the highest score of 5, so on average it can be said that the level of passenger satisfaction for the services of each dimension has reached the Satisfied category. Keywords: Station Services, Questionnaires, Train, Bogor, Transportation Stasiun Bogor (BOO) merupakan stasiun kereta api kelas besar tipe A A yang terletak di CiBogor, Bogor tengah, Bogor. Stasiun yang terletak pada ketinggian +246 meter ini termasuk dalam Daerah Operasi I Jakarta. Stasiun yang dibangun pada tahun 1881 ini menjadi stasiun terminus untuk perjalanan KRL Commuter Line yang melayani kawasan Jabodetabek, yakni menuju Stasiun Jakarta Kota, Stasiun Angke, Stasiun Kampung Bandan, dan Stasiun Jatinegara. Stasiun Bogor memiliki delapan jalur kereta api dengan jalur 3 sebagai sepur lurus jalur ganda arah Jakarta Kota-Manggarai dan juga jalur tunggal arah Cianjur-Padalarang serta jalur 5 sebagai sepur lurus jalur ganda dari arah Manggarai-Jakarta Kota Setiap penelitian umumnya dilakukan dengan suatu “metode penelitian” agar setiap langkah yang akan dikerjakan dapat dilaksanakan sesuai dengan yang diharapkan. Metode analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode analisis Importance Performance Analysis (IPA). Dari hasil penelitian dan analisis data, untuk meningkatkan pelayanan kepada penumpang di Stasiun Bogor maka di sarankan hal – hal sebagai berikut : PT. KAI agar menambah luas gedung atau memperpanjang peron untuk kegiatan pokok di stasiun apabila lahan masih tersedia. Rata – rata dimensi kualitas pelayanan untuk kinerja Stasiun Bogor mencapai nilai 3.55 dari skor paling tertinggi 5, maka secara rata – rata dapat dikatakan bahwa kinerja untuk pelayanan tiap dimensi telah mencapai kategori Baik. Rata – rata tingkat kepuasan penumpang pada tiap dimensi mencapai nilai 3.53 dari skor paling tertinggi 5 maka secara rata – rata dapat dikatakan bahwa tingkat kepuasan penumpang untuk pelayanan tiap dimensi telah mencapai kategori Puas. Kata Kunci : Pelayanan Stasiun, Kuesioner, Kereta Api, Bogor, Transportasi
Actions (login required)
View Item |