OPTIMASI PENJADWALAN ULASAN RESTORAN DENGAN ALGORITMA FISHER YATES SHUFFLE

GUNDARI, EGI (2019) OPTIMASI PENJADWALAN ULASAN RESTORAN DENGAN ALGORITMA FISHER YATES SHUFFLE. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img] Text (JURNAL MAHASISWA)
Jurnal Yudisium.pdf
Restricted to Registered users only

Download (8MB)

Abstract

PT XYZ is a start-up company in the field of digital media having a service that is a restaurant directory information system with review and blog features. These services can be accessed through websites, android applications and also the Ios application. The company calls on each employee to review the restaurant listed on the system. For each month, the employee receives compensation in the form of transport money for the review process carried out. But in practice, many employees do not carry out the process properly, such as choosing the same restaurant every month, reviews on a restaurant can be written by many employees, and also the distribution process for employees reviewing many restaurants is still not optimal, because employees are allowed to determine own destination restaurant. To overcome this, a restaurant review scheduling system was created, where employees will receive a number of restaurant names randomly to be reviewed every month. This scheduling process implements the Fisher Yates Algorithm. Where the system will issue a list of restaurants for each employee who will review the restaurant. The function provided is the process of making a review, and the function of uploading proof of submission of transport money. With this system, the process of implementing reviews can run better and optimally. This is because employees can no longer choose the same restaurant every month. Keywords: Review; Restaurant; Scheduling; Fisher Yates Shuffle Algorithme PT XYZ adalah perusahaan start-up di bidang media digital memiliki sebuah layanan yaitu sistem informasi direktori restoran dengan fitur ulasan dan blog. Layanan tersebut bisa diakses melalui situs web, aplikasi android dan juga aplikasi Ios. Perusahaan menghimbau kepada setiap karyawan untuk melakukan ulasan pada restoran yang terdaftar pada sistem. Untuk setiap bulannya, karyawan tersebut mendapatkan kompensasi berupa uang transport atas proses ulasan yang dilaksanakan. Tetapi pada pelaksanaannya, banyak karyawan yang tidak melaksanakan proses tersebut dengan baik, seperti memilih restoran yang sama setiap bulannya, ulasan pada sebuah restoran bisa ditulis oleh banyak karyawan, dan juga proses sebaran untuk karyawan mengulas banyak restoran masih belum optimal, dikarenakan karyawan diizinkan untuk menentukan restoran tujuan sendiri. Untuk mengatasi hal tersebut, maka dibuatlah sistem penjadwalan ulasan restoran, dimana karyawan akan menerima sejumlah nama restoran secara acak untuk diulas setiap bulannya. Proses penjadwalan ini mengimplementasikan Algoritma Fisher Yates. Dimana sistem akan mengeluarkan daftar restoran bagi setiap karyawan yang akan mengulas restoran tersebut. Fungsi yang disediakan adalah proses pembuatan ulasan, dan fungsi upload bukti pengajuan uang transport. Dengan adanya sistem ini, maka proses pelaksanaan ulasan dapat berjalan dengan lebih baik dan optimal. Hal ini dikarenakan karyawan sudah tidak bisa lagi memilih restoran yang sama setiap bulannya.. Kata kunci: Ulasan; Restoran; Penjadwalan; Algoritma Fisher Yates Shuffle

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: JM/TI. 19 081
NIM/NIDN Creators: 41514120097
Uncontrolled Keywords: Ulasan; Restoran; Penjadwalan; Algoritma Fisher Yates Shuffle
Divisions: Fakultas Ilmu Komputer > Informatika
Depositing User: Virda Syifa
Date Deposited: 11 Jul 2019 01:38
Last Modified: 20 Jun 2022 02:43
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/49698

Actions (login required)

View Item View Item