ALINA, MUTHIA GITA (2019) ANALISA TAHAP PENGUJIAN PRODUK GO-POINTS DAN GO-DEALS PADA APLIKASI GO-JEK INDONESIA. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (JURNAL MAHASISWA)
Jurnal_41517110161_Muthia Gita Alina.pdf Restricted to Registered users only Download (829kB) |
Abstract
GO-JEK is a super app. One application that can work at the same time to order food, travel, digital payments, shopping, local shipping, get massage services, and many other services. With more than 125 million app downloads, and total order volume increasing 6600 times in 36 months, GOJEK already has more than 18 products. To produce applications that must always be excellent, the testing process becomes very important. This is because more than 20 million GO-JEK customers enjoy access to 18 services that connect it with more than 1 million drivers and 150 thousand trading partners to facilitate their daily lives. The purpose of this study is to describe the technical process of testing within the GO-JEK mobile development team that is responsible for the running of the application that is the most essential part. By using Agile type SDLC, Go-Jek conducts bi weekly release ensuring that each product or service is always up to date and not left behind from competitors. By always offering new technology, Go-Jek is expected to be a platform that makes it easier for users to help with everyday life. Key words: go-jek super apps, testing, mobile, agile GO-JEK adalah super app. Satu aplikasi yang dapat sekaligus bekerja untuk untuk memesan makanan, perjalanan, pembayaran digital, belanja, pengiriman lokal, mendapatkan layanan pijat, dan banyak layanan lainnya. Dengan lebih dari 125 juta unduhan aplikasi, dan total volume pesanan meningkat 6600 kali dalam 36 bulan, GOJEK sudah memiliki lebih dari 18 produk. Untuk menghasilkan aplikasi yang harus selalu prima, proses pengujian menjadi hal yang sangat penting. Hal ini karena lebih dari 20 juta pelanggan GO-JEK menikmati akses ke 18 layanan yang menghubungkannya dengan lebih dari 1 juta pengemudi dan 150 ribu mitra dagang untuk mempermudah kehidupan sehari-harinya. Tujuan penelitian ini adalah untuk menggambarkan proses teknis pengujian di dalam tim mobile development GO-JEK yang bertanggung jawab terhadap jalannya aplikasi yang menjadi bagian paling esesnsial. Dengan menggunakan SDLC jenis Agile, Go-Jek melakukan bi weekly release memastikan masing-masing produk atau layanan selalu up to date dan tidak tertinggal dari kompetitor. Dengan selalu menawarkan teknologi baru, Go-Jek diharapkan dapat menjadi platform yang semakin memudahkan penggunanya untuk membantu kehidupan sehari-hari. Kata kunci: go-jek super apps, testing, mobile, agile
Actions (login required)
View Item |