YULIYATI, YULIYATI (2019) MASKOT PADA P.D KHARISMA MANDIRI SAKTI. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
NEW COVER.pdf Download (216kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
ABSTRAK.pdf Download (371kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
PERNYATAAN.pdf Download (112kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
PENGESAHAAN.pdf Download (208kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
KATA PENGANTAR.pdf Download (285kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
DAFTAR ISI.pdf Download (208kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR TABEL)
DAFTAR TABEL.pdf Download (203kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
DAFTAR GAMBAR.pdf Download (206kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
I PENDAHULUAN.pdf Restricted to Registered users only Download (198kB) |
||
Text (BAB II)
II METODE PERANCANGAN.pdf Restricted to Registered users only Download (519kB) |
||
Text (BAB III)
III DATA DAN ANALISA PERANCANGAN.pdf Restricted to Registered users only Download (303kB) |
||
Text (BAB IV)
IV KONSEP PERANCANGAN.pdf Restricted to Registered users only Download (502kB) |
||
Text (BAB V)
V PAMERAN.pdf Restricted to Registered users only Download (477kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (198kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (398kB) |
Abstract
In the current era of global competition, all parts of industry in Indonesia compete with each other. One is the sales industry. In this period of rapid sales has become one of the capital of every company, along with the increasing needs of society will be food and beverage has become an industry that produces products or services to be marketed. Company PD. This KMS is a jelly company that the company does not have an image or visual form that is strong by the company. To improve and develop a sale on PD. KMS is needed a promotion to introduce it to the elements of society one of them with a form like a mascot. In the design of visual images P.D KMS is not as easy as imagined, many processes that must be passed such as research and analysis, brainstorming, mascot sketch, digital process, production, and post production. After a long process found a conclusion that the visual image created is enough to give the impression brand awerness to the audience. In addition, this visual image also represents the image of P.D KMS. Keywords: Visual identity, mascot, image, promotion Di era persaingan global saat ini, semua bagian industri di Indonesia saling bersaing. Salah satunya adalah industri penjualan. Dimasa ini pesatnya penjualan sudah menjadi salah satu modal setiap perusahaan, seiring dengan makin meningkatnya kebutuhan masyrakat akan makanan dan minuman sudah menjadi industri yang menghasilkan produk atau jasa untuk dipasarkan. Perusahaaan PD. KMS ini adalah perusahaan jelly yang mana perusahaan tersebut belum mempunyai suatu image atau bentuk visual yang di kuatkan oleh perusahaan tersebut. Guna meningkatkan dan mengembangkan suatu penjualan pada PD. KMS ini sangat diperlukanlah suatu promosi untuk memperkenalkannya kepada elemen masyrakat salah satunya dengan wujud seperti maskot. Dalam perancangan image visual P.D KMS tidak semudah yang dibayangkan, banyak proses yang harus dilalui seperti riset dan analisa, brainstorming, sketsa maskot, proses digital, produksi, dan pasca produksi. Setelah melakukan proses yang panjang ditemukan sebuah kesimpulan bahwa image visual yang di buat sudah cukup memberikan kesan brand awerness kepada khalayak. Selain itu image visual ini pun sudah mewakilkan citra dari P.D KMS. Kata Kunci : Identitas visual, maskot, citra, promosi.
Actions (login required)
View Item |