APLIKASI WEB E-COMMERCE ONLINE STORE HOYWEAPSTORE

ROZI, FAHRUL (2018) APLIKASI WEB E-COMMERCE ONLINE STORE HOYWEAPSTORE. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01.COVER.pdf

Download (47kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
05.ABSTRAKSI.pdf

Download (46kB) | Preview
[img]
Preview
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
02.LEMBAR PERNYATAAN.pdf

Download (109kB) | Preview
[img]
Preview
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
03.LEMBAR PERSETUJUAN & PENGESAHAN.pdf

Download (327kB) | Preview
[img]
Preview
Text (KATA PENGANTAR)
04.KATA PENGANTAR.pdf

Download (74kB) | Preview
[img]
Preview
Text (DAFTAR ISI)
06.DAFTAR ISI.pdf

Download (63kB) | Preview
[img]
Preview
Text (DAFTAR TABEL)
08.DAFTAR TABEL.pdf

Download (47kB) | Preview
[img]
Preview
Text (DAFTAR GAMBAR)
07.DAFTAR GAMBAR.pdf

Download (32kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
09.BAB 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (174kB)
[img] Text (BAB II)
10.BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (316kB)
[img] Text (BAB III)
11.BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (217kB)
[img] Text (BAB IV)
12.BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (679kB)
[img] Text (BAB V)
13.BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB VI)
14.BAB 6.pdf
Restricted to Registered users only

Download (47kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
15.DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (80kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
16.LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (673kB)

Abstract

Hoyweapstore is UMKM (Micro, Small and Medium Enterprises) engaged in the sale of shoes. In the delivery of product information that is marketed hoyweapstore still use Instagram so that the information provided only bias in view by people who become followers Instagram hoyweapstore account only. Therefore a more effective system is needed in the marketing process of hoyweapstore products by using Web-Ecommerce Online Store Application Hoyweapstore. The purpose of making this application is to provide convenience to consumers in obtaining information or in buying products sold as well as help promote products sold Hoyweapstore. And the benefits of this application is to increase sales of Hoyweapstore products and increase the selling value compared to other shoe competitors. Methodology used is waterfall method, this method begins with the collection of needs which then followed by the design, modeling, development, and implementation of the system. The handling is then implemented into the PHP language. The result of this application is a web application that can facilitate sellers and consumers in the process of selling and buying. Keywords: e-commerce web application, waterfall, Hoyweapstore Hoyweapstore merupakan UMKM ( Usaha Mikro, Kecil dan Menengah ) yang bergerak dibidang penjualan sepatu. Dalam penyampaian informasi produk yang di pasarkan hoyweapstore masih menggunakan Instagram sehingga informasi yang diberikan hanya bias di lihat oleh orang yang menjadi pengikut akun Instagram hoyweapstore saja . Oleh karena itu diperlukan sistem yang lebih efektif dalam proses pemasaran produk hoyweapstore dengan menggunakan Aplikasi Web-Ecommerce Online Store Hoyweapstore. Tujuan pembuatan aplikasi ini adalah memberikan kemudahan kepada konsumen dalam mendapatkan informasi maupun dalam membeli produk yang dijual sekaligus membantu mempromosikan produk yang dijual Hoyweapstore. Dan manfaat dari aplikasi ini adalah untuk meningkatkan penjualan produk produk Hoyweapstore dan menambah nilai jual dibandingkan kompetitor sepatu lainnya. Metodelogi yang digunakan adalah metode waterfall, metode ini diawali dengan pengumpulan kebutuhan yang selanjutnya diikuti dengan perancangan, pemodelan, pembangunan, dan implementasi dari sistem. Peperancanganan tersebut lalu diimplementasikan kedalam Bahasa PHP. Hasil dari aplikasi ini adalah sebuah aplikasi web yang dapat memudahkan penjual dan konsumen dalam melakukan proses jual dan beli. Kata Kunci : Aplikasi web e-commerce, waterfall, Hoyweapstore

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FIK/INF. 19 044
Call Number: SIK/15/18/038
NIM: 41514010086
Uncontrolled Keywords: Aplikasi web e-commerce, waterfall, Hoyweapstore
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 005 Computer Programmming, Programs, Data/Pemprograman Komputer, Program, Data > 005.5 General Purpose Application Programs/Program Aplikasi dengan Kegunaan Khusus
600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum > 658.01-658.09 [Management of Enterprises of Specific Sizes, Scopes, Forms; Data Processing]/[Pengelolaan Usaha dengan Ukuran, Lingkup, Bentuk Tertentu; Pengolahan Data]
600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum > 658.01-658.09 [Management of Enterprises of Specific Sizes, Scopes, Forms; Data Processing]/[Pengelolaan Usaha dengan Ukuran, Lingkup, Bentuk Tertentu; Pengolahan Data] > 658.05 Data Processing Computer Applications/Pengolahan Data Aplikasi Komputer
Divisions: Fakultas Ilmu Komputer > Informatika
Depositing User: Dede Muksin Lubis
Date Deposited: 29 Nov 2018 04:38
Last Modified: 16 Oct 2019 02:27
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/45774

Actions (login required)

View Item View Item